עוד לפני 7 באוקטובר, ואפילו לפני שצוות טנק מספר 3 ירדו לקו בעזה, הם כבר חוו טרגדיה ראשונה.
20 ביולי 2023. גדוד 77 של השריון היה בסוף אימון ארוך בבסיס צאלים. זה היה יום חמישי בערב, והצוותים היו בהכנות האחרונות לקראת העברת הטנקים שלהם לכיוון עזה, הקו הבא, שם ישהו בחודשים הבאים. גם צוות 3 הכין את הטנק שלו, זה ששלושה חודשים וחצי מאוחר יותר יתועד בוער בסרטון של חמאס, ויהפוך לאחד מסמלי השבת השחורה.
קצינת הלוגיסטיקה של גדוד 77 סרן לידר פרץ הסתובבה בין הצוותים, ובדקה שהכל מתקתק. הערב מובילי הטנקים צריכים לצאת מערבה, אל עבר הרצועה.
פרץ גם קפצה לראות מה קורה עם צוות 3. הצוות הורכב רק בשבועות האחרונים, ורגע לפני עזה, היא הגיעה לברר עם עומר נאוטרה, מפקד הטנק, אם הכל בסדר. אחר כך נאוטרה וחברי הצוות עוד סיימו כמה הכנות אחרונות, והתארגנו לקראת שינה באחת המכולות בבסיס. מחר יום ארוך. מחר עזה.
כמה שעות אחרי שנרדמו, נשמעו צרחות מחרידות לא הרחק מהם. לוחמי הצוות זינקו במהירות החוצה, היישר לתוך אירוע קשה: סרן פרץ ז"ל, שהמשיכה בהכנות הקדחתניות של הגדוד לתפיסת קו עזה, נפגעה קשה ממשאית שהובילה מכולה, ונהרגה.
עוז דניאל, גם הוא חבר בצוות 3, היה המום, וטילפן לאמו, מירב. "היה לו כבר קצת פז"ם בגדוד והוא הכיר אותה", משחזרת האם. "הוא אמר לי: 'אמא, רק בלילה היא באה לשבת איתנו, עשינו ביחד צחוקים, פתאום בבוקר היא נהרגה'. בהתחלה כשהם שמעו את הצרחות, הם חשבו שמישהו השתגע. אחר כך הם יצאו החוצה וראו מה קרה, זה היה כמה מטרים מהמכולה שבה הם ישנו. עוז לקח את זה מאוד קשה, הוא היה מזועזע".
הלוויה של סרן לידר פרץ, קצינה מצטיינת בת 21, הפכה לאירוע הראשון שצוות 3 עבר יחד. אחר כך הם ירדו לעזה. "זה כבר התחיל לא משהו", אומרים בעצב הוריהם של לוחמי הצוות במפגש משותף בסלון ביתם של משפחת דניאל.
וזה עדיין לא נגמר.
הכתבה המלאה במוסף "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן