ביום שישי, בדיוק לפני שבוע, כינס אלוף משנה ע' (44) – מפקד מחלקת הגנה אווירית ואיסוף בחיל האוויר – את אנשיו לשיחת מחלקה. "אנחנו ערב מלחמה עם איראן וחיזבאללה", אמר להם. "מחר, אם מתווה המתקפה של איראן יצליח, ראש הממשלה יחליט איך להגיב. אם נצליח לעצור את המתווה הזה, כנראה שנצליח למנוע מלחמה. מלחמה, זה יהיה מחיר הפספוס אם ניכשל בהגנה מחר. זה בידיים שלנו".
העיניים שלו אדומות. מאוד. שעות שינה כמעט שלא היו לו בשבועיים האחרונים. מרגע קבלת המודיעין שלפיו בעקבות סיכולו בדמשק של חסן מהדווי, מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, איראן מתכננת תגובה נגד ישראל, הוא נכנס ל"נוהל קרב". "שבועיים לא ראיתי את הילדים שלי", הוא אומר. "אני כאן מהרגע שהמודיעין הגיע".
ויש לו סיבה טובה לכך. אל"ם ע' הוא למעשה האיש שאחראי על הגנת שמי מדינת ישראל. החל מרחפן נפץ קטן וכלה בטיל קרקע־קרקע בליסטי שיכול לשאת עליו כ־400 ק"ג של חומר נפץ.
אחרי ההצלחה יוצאת הדופן בסיכול המתקפה האיראנית, חושף אל"ם ע' את ההכנות למבצע ההגנה המורכב כל כך, מגלה מה הדאיג אותו יותר מכל, מסביר איך מנהלים כל כך הרבה כוחות בו־זמנית מתוך תא השליטה של חיל האוויר ומודה: "גם אני הופתעתי שהתוכנית שבנינו פעלה אחד לאחד כמעט כמו שתיכננו. בתדריך האחרון אמרתי לכל השותפים שזה בדיוק כמו טיסה מבצעית. לפני כל טיסה כזו יש תדריך, אבל הרבה פעמים יש שינויים תוך כדי, והטייס צריך לשנות ולהגיב בהתאם למצב. לא הפעם. הכל היה בדיוק כמו בתרגולים ובתדרוכים".
הריאיון המלא מחכה במוסף לשבת בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן