כל ילד בחינוך הממלכתי־דתי מתחנך על משולש ערכים מגיל גן ועד סיום בית הספר: ארץ ישראל־תורת ישראל־עם ישראל. זהו עמוד השדרה הערכי והוא מתוחזק באין־ספור הזדמנויות: לבתי הספר יש רב שתפקידו להיות דמות ערכית־רוחנית, בכל שנה נבחרת "דמות החמ"ד" – דמות תורנית שעליה לומדים לאורך כל השנה בכל שכבות הגיל, ויש תגבור של שעות לימודי קודש – בפועל לימודים שמתמקדים בעולם הערכים של התלמידים: תנ"ך, תושב"ע, גמרא, מחשבת ישראל ועוד.
מהו עמוד השדרה הערכי של החינוך הממלכתי־עברי שאליו מגיעים 38.9 אחוז מהאוכלוסייה? מיהן הדמויות החינוכיות שמלוות את בתי הספר וכל תפקידן לעורר השראה ולדון בשאלות ערכיות? ולמה ההשקעה הכספית בתלמידים חילונים ומסורתיים פחותה מההשקעה בתלמיד הדתי?

הטור המלא של חן ארצי סרור מחכה במוסף לשבת בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן