בשבוע שעבר גילתה אשת התקשורת לוסי אהריש שהיא פרסונה נון גראטה בארצה. כלומר, שהשתתפותה בערב תיקון שבועות במגידו, אי שם בחיים הקודמים שלנו טרום 7 באוקטובר, לא מקובלת על האגף לתרבות יהודית בממשלת ישראל, פוסט 7 באוקטובר - כפי שנחשף ב-ynet. "הרציתי על החיים שלי, לא באתי לשאת דברי תורה", היא רותחת, "היה ערב מרומם נפש ורוח, כיאה לשבועות. קאט לינואר 2024, אני יוצאת מהמקלחת והטלפון שלי מפוצץ בהודעות מאנשים שכותבים לי, 'מה זה החרא הזה?'"
מה זה, באמת?
"האגף לתרבות יהודית לא נותנים את הכסף, שאני כבר קיבלתי, למועצה אזורית מגידו כי 'הנ"ל הינה סמל לנישואי תערובת ועל כן אינה יכולה לדבר בערב של תרבות יהודית'. אז צחי (הלוי, בעלה של אהריש ואבי בנה, ר"א) אמר לי: 'אם תרבות יהודית זו גזענות, בריונות, אפליה ולשנוא את האנשים סביבך ‑ אז נכון, צודקים, את לא מייצגת את זה'. אני פשוט מנסה להבין עכשיו מה התרבות היהודית שהם מחפשים לייצג.
"את גם אומרת לעצמך, לא למדנו כלום. מישהו בכלל שאל את עצמו מאיפה מגיע המושג הזה 'נישואי תערובת', שאדון ראש אגף תרבות יהודית במשרד החינוך מרשה לעצמו להשתמש בו? ואני גם מקבלת בעקבות זה שצף הודעות: 'מתבוללת', 'בחיים לא תהיי שייכת לעם הזה', 'את לא חלק מאיתנו'. ב־7 באוקטובר זה נחמד להסביר בארגונים של Stand With Israel - תראו, אנחנו מדינה דמוקרטית, יש לנו את העיתונאית המוסלמית שנשואה לשחקן וחייל יהודי, תראו כמה אנחנו פתוחים ומקבלים. ואז משרד החינוך בגזענות ממוסדת אומר לי, מי את? את בכלל לא יכולה לדבר על יהדות, את לא חלק מהדבר הזה. מה הצביעות הזאת?"
שמעי, זה נורא מעליב.
"ברור, אני נעלבת. אם לא איעלב כנראה שהרמתי ידיים. כשיוצא מכתב כזה, עם לוגו של משרד החינוך במדינת ישראל של אחרי 7 באוקטובר, לא רק שאת נעלבת, את גם קמה על הרגליים האחוריות. הפעם זה לא יעבור להם בשתיקה. הילד שלי לא ילמד במערכת חינוך שבה אומרים לו 'אתה לא שייך'".
הכתבה המלאה במוסף "7 לילות" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 16:38, 24.01.24