מצעד ניצחון של אלופה בליגת ספורט מקצוענית בארה"ב הוא מסיבה המונית. האלופים נוסעים באוטובוסים פתוחים ברחובות, מעשנים סיגרים ומשפריצים שמפניה על מאות אלפי תושבי העיר הצוהלים. גם המצעד של אלופת הסופרבול הנוכחית, קנזס סיטי צ'יפס, בפברואר האחרון, החל כך, אך הסתיים בטרגדיה. נערים מצוידים בנשק חם החלו לירות זה בזה באזור הומה אדם. למעלה מ־20 בני אדם נפצעו, ואישה אחת בת 44, ליסה לופז־גלוואן, אמא לשני ילדים, נהרגה.
יום לאחר המצעד נפתח באתר התרומות GoFundMe עמוד שמטרתו הייתה לגייס 75 אלף דולר עבור משפחתה של לופז־גלוואן. כ־1,300 אנשים תרמו סכומים קטנים - 20 דולר פה, 50 דולר שם, אבל כשהתעוררו למחרת הם ראו כי מטרת 75 אלף הדולרים הושגה, ואף יותר מכך. בלילה הגיעה תרומה של 100 אלף דולר מאוסטרליה, שם בדיוק סיימה התורמת הנדיבה עוד הופעה שנמשכה שלוש שעות בפני עשרות אלפי צופים מהופנטים. "אני שולחת תנחומים בעקבות האובדן הנוראי שלכם", נכתב בפוסט שהוצמד לתרומה, "באהבה, טיילור סוויפט".
זה סיפור קטן, אבל הוא מסביר אולי יותר מכל דבר אחר את התופעה שהיא טיילור סוויפט. בסוף הלהיטים, אשת השיווק והעסקים המתוחכמת, נמצאת כוכבת אחת שהשכילה לפצח את הדבר החשוב ביותר לסלבריטאי במאה ה־21: בניית קהל שילך איתך באש ובמים, במחירי כרטיסים מופקעים, בקניית אותו אלבום כמה פעמים, ברכישת מרצ'נדייז מופרכים, ובנכונות להגן על שמך הטוב יום ולילה בכל פלטפורמת מדיה חברתית.
הכתבה המלאה מחכה בגיליון החג של ידיעות אחרונות. לרכישת מנוי לחצו כאן