אנחנו מתלווים לביקור היומי שעורכת מפקדת בית מעצר שקמה, גנ"מ אברג’ל, באגף מחבלי הנוח'בה. זהו האגף הכי שמור כיום בשקמה, ובו מספר תאים, שכל אחד מהם מכונה "כספת", מכיוון שכולם יצוקים מבטון מזוין. כאן באגף כלואים כמה עשרות ממחבלי כוח העילית של חמאס. את מספרם המדויק לא מפרסמים בשב"ס, גם לא את זהותם של הכלואים. רק ידוע שכאן נמצאים כמה מהמחבלים שביצעו חלק מהמעשים היותר קשים וחמורים ב־7 באוקטובר, ואליהם נוספו מחבלים נוספים שנלכדו במהלך הלחימה בעזה.
איך הם מגיבים אלייך כמפקדת, ובעיקר כאישה?
"מפקדת אישה נחשב מבחינתם לשיא ההשפלה. הם מאוד נבהלו כשראו אותי בפעם הראשונה. מצד אחד הם רועדים מפחד, כי כבר הוכחתי להם שאני מאוד קשוחה ולא עושה להם שום הנחות. מצד שני, הם מבינים את הסיטואציה שבה הם נמצאים ומאוד מכבדים אותי".
אברג’ל נעצרת במרכז המסדרון הצר ומצביעה על כל התאים: "אל תתבלבלי לרגע. אסור שתהיה עליהם טיפת רחמים. הם לא תמימים כמו שהם מנסים להיראות עכשיו. מחבלי הנוח'בה שנמצאים פה היו מעורבים באירועי הזוועה שפורסמו וראינו כולנו בסרטונים: התעללויות, עינויים, אונס, עריפת ראשים, השחתת גופות של אזרחים, נשים, ילדים וקשישים, רצח של מעל אלף אזרחים וחטיפת 253 איש ואישה. הכל מהכל. יש לנו פה את הקודקודים: המוחות, המתכננים והמוציאים לפועל. קלטנו כאן מי שנעצרו ישירות בשטח ישראל בשבת השחורה - חלקם כבר הועברו מפה בהמשך למתקן כליאה אחר במרכז הארץ - והצבא והשב"כ מזרימים אלינו לכאן כמעט מדי יום עצורים חדשים מאזור הלחימה בעזה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא איתם בנושא הזה".
"קפטן! קפטן!" קורא לעבר המפקדת אחד מהנוח'בות, רגע לפני שאנחנו יוצאים מהאגף. אברג’ל חוזרת על עקבותיה לברר מה הוא רוצה. העצור מראה לה דרך הסורגים בדלת את כפות ידיו, ושואל אותה בערבית "האם אני יכול לקבל קוצץ ציפורניים?"
הוא עצור בגין פשעי מלחמה וזה מה שמטריד אותו עכשיו?
אברג’ל מושכת בכתפיה ויוצאת מהאגף.
הוא יקבל?
"שלילי מוחלט". הכתבה המלאה מחכה במוסף הספיישל הכפול של "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 12:39, 09.04.24