"קמילה היא האדם האחרון שהיית מצפה לראות כמלכה", כך סיפרו מקורבים למלכה־רעיה באפריל 2023, בראיון ל"סאנדיי טיימס". שנה ושבעה חודשים חלפו מאז שהמלכה אליזבת השנייה הלכה לעולמה והורישה את הכתר לבנה הבכור המלך צ'רלס ולאשתו קמילה פרקר בולס, שכידוע הייתה דמות שנואה מאוד בקרב הבריטים - שלמעשה עד היום שומרים אמונים לנסיכה המנוחה דיאנה.
ההתמודדות של קמילה לאורך השנים הייתה קשה, ולרוב היא נדחקה הצידה. המלכה אליזבת ובעלה הנסיך פיליפ סירבו להגיע לטקס חתונתם של צ'רלס וקמילה (אך כן השתתפו בקבלת הפנים) - ורק לעיתים רחוקות יכלה קמילה לנסוע באותו רכב עם צ'רלס ולהשתתף באירועים רשמיים. אבל היא לא ויתרה. צ'רלס במקביל דאג להבהיר לבני משפחתו שהיא חלק מחייו, וכי הדבר אינו פתוח לדיון.
השינוי הגדול והזכור מכולם הגיע ב־2007, כשהנסיכים וויליאם והארי הזמינו את קמילה לקחת חלק בטקס הזיכרון לציון עשור למותה של אמם דיאנה. אנשי החצר ראו בדבר הזדמנות פז, אך קמילה נסוגה לאחור. "זו הייתה הפעם היחידה שבאמת לא הסכמנו", נזכר אחד מעוזריה לשעבר. "חשבתי כמו איש יחסי ציבור: 'וואו, הם הזמינו אותה, זה רגע גדול'. אבל היא ראתה את זה אחרת. האינסטינקט שלה היה לא ללכת, כי היא הרגישה שזו תהיה הסחת דעת. היא האמינה שהפוקוס צריך להיות על דיאנה ועל טקס הזיכרון, והיא בהחלט צדקה".
הכתבה המלאה מחכה בגיליון החג של ידיעות אחרונות. לרכישת מנוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 11:54, 25.04.24