בת 13 הייתה ד"ר אלה טננבוים־קורן כשאחיה הוכרז נעדר. זהו משא כבד, כמעט בלתי אפשרי, על כתפיה של ילדה. ומי שעזר לה לשאת אותו היה בנם של ידידי המשפחה משכונת צהלה בתל־אביב, חבר ילדותה ושותפה לספסל הלימודים ביסודי - יצחק (בוז'י) הרצוג.
"אפשר להגיד שאימצנו אותה כאילו היא אחותנו", מספר הנשיא הרצוג בראיון מיוחד שערכנו איתו ועם אלה במלאת 50 שנה למלחמה. "צריך להבין: ההורים שלה, רבקה וצבי, הקדישו כמעט את כל זמנם בניסיון לברר מה עלה בגורלו של ידין. לנסוע לכל מיני מקומות, לאתר אנשים, לאסוף בדלי מידע. מטבע הדברים, לא היה להם קשב לילדה".
אלה: "במשך חודשים הבית שלנו היה מלא אנשים וגברת אורה הרצוג, אמו של בוז'י, אמרה שזה לא רעיון טוב שאהיה בבית כל כך הרבה. אז הייתי הולכת למשפחת הרצוג, ל'אואזיס'. זו הייתה עבורי עיר מקלט. בכל פעם שנסעו לטייל, או הלכו לבריכה, הם היו מזמינים אותי להצטרף אליהם. והכל בצורה חמה וחכמה ומכילה. אני רוצה באמת לשאול את הנשיא: איך הסכמת להיות איתי בסיטואציה כזו כל כך הרבה זמן? מאיפה היו לך הכוחות להכיל אותי?"
הרצוג צוחק. "זה נראה לי הדבר הכי טבעי בעולם. פשוט קיבלנו על עצמנו משימה. זה כמו להתגייס למען מישהי מהמשפחה".

מכתבים ומפגשים, תפילות וחיבורים, סיפורים ושירים: הכתבה המלאה בגיליון המיוחד ליום הכיפורים של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 13:31, 20.09.23