במאה הימים מאז אותה שבת שחורה, המראות והריחות שנצרבו במשה בר סימן טוב עדיין עולים בזיכרון. בראיון ראשון מפרוץ המלחמה, מנכ"ל משרד הבריאות מסביר מה יקרה במערכה נרחבת עם חיזבאללה, איך הוציא את הטיפול במחבלי הנוח'בה מבתי החולים, ולמה רבבות הישראלים שכבר סובלים ממצוקה נפשית הם רק ההתחלה.
"ברור לנו שבחזית הצפונית יהיה כאוס", כך אומר השבוע מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב על המערכה שעלולה להיפתח מלבנון. "תהיה מסה גדולה מאוד של אש על כל האזור, לא בטוח שיהיה פינוי מוסק מצוין כמו מעזה. זה ישפיע כמובן גם על יכולת הפינוי שלנו מהדרום ועל כל המדינה. הרבה דברים ייראו אחרת. מצד שני, אני בטוח במנהיגות הרפואית שיש לנו בבתי החולים האלה ובצוותים הרפואיים שם. הם יעשו את המקסימום עבור כל מטופל".
"אין ספק שדריכות מתמשכת גורמת לשחיקה", הוא אומר. "אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו, האם אנחנו מצליחים לאזן בין הצורך להיות מוכנים לכל תרחיש ולכל הפתעה לרצון לשמר את הפעילות השגרתית של בתי החולים עבור המטופלים. בתי החולים מבקשים מאיתנו להרחיב את הפעילות שלהם, אבל בשלב הזה, כשהטילים שורקים באוויר, עדיין לא בטוח לצאת מהמרחבים המוגנים. כל רגע יכול לקרות משהו". הכתבה המלאה במוסף "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 11:54, 10.01.24