שמח בבית החדש של משפחת מור במושב בשרון, עד כמה שאפשר. מסביב, שישה ילדים מתרוצצים, צוחקים, משתוללים, רבים ומשלימים. התאומים בני ה‏־12 זוהר וענבר, דניאל (10), מיכאל (9), עמליה (6) ועוד ילדה אחת מתוקה שמדינה שלמה מכירה, חיכתה לה והתפללה לשלומה - אביגיל בת הארבע. אלו החיים החדשים של המשפחה המאוחדת, אחרי שההורים, לירון וזולי, לקחו תחת חסותם את ילדיהם של סמדר, אחותה של לירון, ורועי עידן ז"ל, שנרצחו באכזריות ב־7 באוקטובר בביתם שבכפר עזה.
גם למתבונן מהצד ברור מיד שלא מדובר בחיבור טכני בלבד או כזה שנוצר מכורח הנסיבות. ניכר שלירון, אשת חינוך, וזולי, השף והבעלים של מסעדת "סינס" בכניסה לקיבוץ גבים, עושים ויעשו הכל כדי לחלק את אהבתם שווה בשווה בין ששת הילדים - שלושת הביולוגיים שלהם והשלושה של סמדר ורועי ז"ל - מיכאל, עמליה ואביגיל. בחצר הבית הם פתחו מועדון קטן, סוג של משחקייה לילדים, עמוסה בצעצועים ובחומרי יצירה. העצב, באופן טבעי, מתגנב מעת לעת, אבל שישה ילדים קטנים ואנרגטיים, כך מתברר, לא נשארים עצובים ליותר מכמה דקות בכל פעם.
עכשיו לירון מדברת לראשונה על הטלטלה שעברה על המשפחה שלהם. מהשבת הנוראית ההיא ועד ההווה המתרקם - על אתגריו וגם על רגעי האושר ששזורים בו. "הגדולים לא קוראים לי אמא", היא מספרת, "אבל אביגיל אומרת שיש לה אמא סמדר ואמא לירון".
הכתבה המלאה במוסף "7 ימים" בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן
פורסם לראשונה: 11:07, 04.01.24