טאלב סאמי עבדאללה, בכיר בחיזבאללה, חוסל בשלישי בלילה בצור. למחרת בבוקר נערך הארגון לפעולת תגמול: יותר מ־200 חימושים שוגרו לעבר הצפון. בהודעה שהפיץ חיזבאללה בעברית הוזכרו בשמותיהן ארבע מטרות עיקריות: יחידת הבקרה האווירית בהר מירון, בסיס צבאי בעין זיתים, מטה מילואים בעמיעד ו"מפעל בלאסן בהתנחלות סאסא".
פלסן, לא בלאסן; קיבוץ, לא התנחלות. מנגנון התעמולה של חיזבאללה זקוק למקצה שיפורים. ארבעה טילי נ"ט מתקדמים מדגם קורנט EM שוגרו לעבר הקצה החשוף של המפעל. אורי שמש, רכז הביטחון של הקיבוץ, הורה לפנות את הבניין בעוד מועד. הזהירות שלו הצילה חיים רבים.
סאסא הוא קיבוץ שיתופי, אחד מקומץ קיבוצים שההצלחה החומרית שלהם מאפשרת להם להמשיך לקיים חברה שוויונית, חברת מופת, כמו פעם. אמרתי למיכל צורן, חברת הקיבוץ, שסאסא מזכיר לי את קיבוץ בארי בימים הטובים שלפני 7 באוקטובר. היא החזירה לי חיוך חם, עצוב. "יש קבוצה של קיבוצים שיתופיים", אמרה. "מפעם לפעם היינו נפגשים. היינו אומרים לאנשי בארי, אחים אנחנו: אתם ברשימת הכיבוש של חמאס, אנחנו ברשימת הכיבוש של חיזבאללה. אמרנו וצחקנו. ב־7 באוקטובר הרגשתי שאנחנו תמונת ראי של בארי, ראי שחור".
הטור המלא של נחום ברנע מחכה במוסף לשבת בגיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן