פיקוד צפון
שולחנות כמו במלונות פאר
סרן בצלאל ליפשיץ, מפקד הפחת"ק (פלוגת חשיפה תקיפה) בגדוד 53, אסף בשבוע שעבר את לוחמיו במוצב שבגבול הצפון והבטיח להם ליל סדר שלא ישכחו לעולם. "יש לכם עוד 101 שנים לחגוג בבית", אמר לחיילים הצעירים שהתגייסו לפני כשנה, "אבל כאן, במוצב שנמצא בכוננות הכי גבוהה וחדה שהייתה פה מאז יום כיפור, לא תהיה לכם עוד הזדמנות לחגוג". הוא ביקש מהם לראות כחוויה את ימי החג, רחוקים מהבית ושולחן הסדר לצד בני משפחותיהם, והזכיר להם את המשימה ששווה הכל: לדאוג שאת חוויות החג הזה, לא ינסו האויבים מצפון להרוס שוב.
בערכות ליל הסדר שיקבלו הלוחמים בשטח ומעל כל צלחת סדר במוצב יחכה לצד ההגדה המסורתית גם נספח מיוחד, עם פרק חדש בהגדה שנכתבה על ידי החיילים עצמם ותספר על לוחמים שהפכו לאגדה: "יהיו בה שירים עם חרוזים שהכנו על הפלוגה, הרבה בדיחות ומור"קים פנימיים מהלחימה".
קצינת הלוגיסטיקה החטיבתית עסוקה מאוד בימים אלו. "עם כל הדרישה למבצעיות מלאה, אנחנו נדאג שלכל לוחם תהיה הזדמנות לחגוג את ליל הסדר וננסה לתת להם תחושה של בית ומשפחה עם החברים הנלחמים לצידם", אומרת רס"ן ירדן קורץ. בפחת"ק של גדוד 53 יש שמונה לוחמים בודדים שעלו ארצה מחו"ל כדי להתגייס לצה"ל, ואולי בניגוד לכל השאר, הם דווקא שמחים לסגור חג. "אני כבר יודע שאהיה במארב במהלך ליל הסדר", אומר בחיוך גאה איתן היימן, חייל בודד מארגנטינה. בשקט, בלי שהמפקדים שומעים, הוא גם מסביר למה: "אני ממש שמח כי במוצב עושים שמירות ותורנויות, ובשטח אנחנו רואים את המשמעות של ההגנה על האזור. אני שמח שאהיה כאן עם החברים שלי".
הכתבה המלאה מחכה בגיליון החג של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן