העולם שתק לנוכח הזוועות, ארגוני הנשים נאלמו ופעילי זכויות אדם הפגינו צביעות מדהימה - אז משלחת נשים ישראלית הגיעה למטה האו"ם בניו–יורק כדי לחשוף את העדויות הקשות שהיא אספה על פגיעה מינית שיטתית של מחבלי חמאס בנשים ישראליות בזירות רבות, במופע אכזרי של טרור וסדיזם שתוכנן בקפידה לפני טבח 7 באוקטובר. עכשיו הן מקוות שאיש לא יעז להטיל עוד ספק, ושכל אחת מהקורבנות תדע: אנחנו מאמינות לך.
כולם מתעניינים בפרטים הגרפיים של הטבח, אבל אף אחד לא שואל מה זה עושה לנו.
ד"ר כוכב אלקיים־לוי, שאספה את העדויות: "ממש. אף אחד לא שואל מה איתנו, אם אנחנו זקוקים לעזרה. קיבלתי מהאו"ם מייל בסגנון של 'קיבלנו את המכתב שלכן, האם יש לכן הוכחות להאשמות שלכן?' זה כמו להגיד לנפגעת, 'שמענו, יש לך הוכחות?' זו אפילו לא שפה או"מית, כי השפה של עולם זכויות האדם היא שפה רכה, לא תובענית וכזו שרוצה להגיע להכרה. זה לא בית משפט, הם גופים שאוספים מידע ולאט־לאט בונים תמונה על זוועות ברחבי העולם. הם שומעים גופים בצורה שמאוד מכילה קורבנות, ופתאום אנחנו לא קורבנות. אחד המשפטים שמלווים אותי זו השאלה ששאלתי את עצמי, 'האם ישראליות בעיניהם הן בנות אדם שראויות להגנה?' כי כל המערכת הזו לא חלה עלינו".
"חוסר האונים הזה עמוק. אז גם שם לנטוש נשים? במצב הכי פגיע? כשאין להן קול ואין להן באמת חלק במלחמה? גם אל מול כל העדויות לחפש את 'ההוכחות'? מי שמע על דבר כזה? השתיקה הזו היא מעבר לעלבון, היא ממש הציתה קמפיינים של שנאה והכחשה ברחבי העולם. אם הם מכחישים - למה שארגוני זכויות אדם בכל העולם יידעו מה קרה? בסוף זה פוגע באנושות כולה".
משלחת הנשים טסה לאו"ם מטעם המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית וארגון Interwoven/שָׁזוּר.

הכתבה המלאה במוסף "7 ימים" גיליון סוף השבוע של ידיעות אחרונות. לרכישת מינוי לחצו כאן