אם אתם מסתובבים עכשיו ברחובות פריז ותוהים למה יותר ויותר אנשים מכוונים את הנייד שלהם לעבר הקירות, זו התשובה: הם עסוקים בציד ''ספייס אינביידרס''. הפולשים החביבים הללו – פיסות גרפיטי תלת־ממדיות העשויות אריחי פסיפס קטנים פרי יצירתו של האמן המסתתר תחת השם "ספייס אינביידר" – מודבקים ברחבי העיר. כדי לחגוג את הגרפיטי ה־1,500 שלו בעיר האורות, הונחת בחודש פברואר האחרון הפסיפס על פסגת הארובות הכחולות שבחזית האחורית של מוזיאון פומפידו. בפינה מתחתיו אפשר למצוא בכל רגע נתון אנשים עם צוואר תפוס, המנסים למצוא את הזווית הטובה ביותר לצילום.
ספייס אינביידר, האיש והאגדה, שאיש אינו יודע מיהו באמת, הוא ה"בנקסי" הצרפתי, מינוס הפוליטיקה ועם הומור טוב. את מספר הראיונות שהוא העניק ב־30 שנות יצירתו אפשר לספור על אצבעות יד אחת. לעומת זאת, 4,000 יצירות אמנות רחוב שלו מפוזרות ב־83 ערים על פני חמש יבשות.
את השם ספייס אינביידר ("פולשים מהחלל") הוא שאל ממשחק הווידיאו הדו־ממדי המהפכני שפותח ב־1978, בעידן הקרח של הגיימינג לפני הקונסולות הביתיות, כשמכונות משחק בסיסיות הוצבו במרכזים מסחריים, כהמשך טבעי לשולחנות הפּינבּוֹל.
הכתבה המלאה מחכה בגיליון החג של ידיעות אחרונות. לרכישת מנוי לחצו כאן