"הדבר הכי טוב שאפשר לעשות – לדבר"

אבי אבורומי מספר על הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הפחד
זה בסדר לפחד, זה לא בסדר לחשוב שזה לא בסדר. הרי תחשבו מכמה דברים אנחנו מפחדים במהלך היום־יום השגרתי שלנו. ובכל זאת אנחנו מגלים בכל פעם מחדש שהפחד הזה עובר באיזשהו שלב. גם הפעם הוא יעבור, הוא ייגמר. הזמן עובר, הפחד הוא רגעי, הגאווה היא נצחית. אתם צריכים להיות גאים בעצמכם ולקום בבוקר עם חיוך של "עברנו עוד יום". המדינה שלנו חזקה, יש לנו את העם הכי חזק בעולם ואת הצבא הכי חזק שיש. לא הייתה מלחמה שלא ניצחנו, וגם בזו ננצח.
8 צפייה בגלריה
yk13627107
yk13627107
"תשמרו על החיוך". אבורומי
תפקידנו עכשיו הוא לחכות בסבלנות, להישאר עם אנרגיות טובות ולחפש את האנשים שעושים לנו טוב. יש המון דרכים לאוורר את מצב הרוח. אפשר לחפש משחק שאתם אוהבים, לראות סדרה שחיכיתם הרבה זמן לראות, לעשות קצת ספורט בבית, והדבר הכי טוב שאפשר לעשות – לדבר.
תדברו עם האנשים שאתם אוהבים, אבא, אמא, אחים, אחיות וחברים, זה ישחרר אתכם המון. אתם מפחדים? דברו על זה שאתם מפחדים, כי זה בסדר לפחד.
אני מוסר לכם חיבוקים וחיזוקים ומאחל לנו ימים של שקט, בעזרת השם. אוהב אתכם המון ודורש מכם לשמור על החיוך גם בימים האלה.
אבי אבורומי הוא זמר, זוכה פרס אקו"ם 2023 ושחקן ("פאודה" וסדרת הנוער "תלאתה")

"נשמור יחד על הרוח של העם"

יוגב מלכה מספר על הכוח המיוחד שיש רק לישראלים
ילדי הדרום האמיצים, אלה ימים לא פשוטים בכלל, לילדים ומבוגרים כאחד. כולנו מרגישים את החשש ושומעים את צלילי האזעקות וזה לא קל בכלל. אבל הדבר החשוב ביותר שיש לנו בימים האלה הוא הרוח שלנו, הרוח של עם ישראל. השמחה, האופטימיות, לשמור על החיוך, לחזק את ההורים שלנו ולהראות כמה אתם חזקים ואמיצים.
8 צפייה בגלריה
yk13626392
yk13626392
"בסוף יהיה טוב". מלכה
בינתיים תנסו לא לצפות יותר מדי בחדשות, תעבירו את הזמן במשחקים או סדרות וספרים, ותמשיכו להזין את עצמכם בתוכן חיובי. כל עוד נצליח לשמור על החיוך והאנרגיה החיובית, נוכל לצאת מהמשבר הזה חזקים יותר וטובים יותר. ייקח עוד קצת זמן עד שנחזור לשגרה שלנו, אבל ננצח את המלחמה הזו. בסוף תמיד – אבל תמיד – יהיה טוב. תזכרו את זה.
אז תזכרו לשמוע להנחיות פיקוד העורף ולשמור על החיוך לאורך כל הדרך!
מלא־מלא אהבה וחיזוקים ממני, יוגב.
יוגב מלכה הוא נינג'ה ישראל לשנת 2023 והשתתף העונה ב"רוקדים עם כוכבים"


"זה הצו 8 שלי, אלה המילואים שלי"

טל מוסרי מספר על האהבה שהוא מעניק בזמן הזה לילדי עוטף עזה
ימים קשים עוברים על כולנו. אבל ילדי הדרום ועוטף עזה הם הגיבורים האמיתיים. הם היו שם בתוך התופת. בתוך הנורא מכל. פגשתי אותם בימים האחרונים וניסיתי לעודד, לחבק, לתת מילה של נחמה. זה המעט שאני יכול ומרגיש שאני חייב לעשות בתוך הטרגדיה הנוראית שהם עברו ועדיין עוברים, הילדות והילדים האלה. לעטוף אותם באהבה, להיות לצידם, לשיר להם, לחבק ולאהוב.
8 צפייה בגלריה
yk13626902
yk13626902
"לחבק ולאהוב". מוסרי
ברגעים שבהם נגמרות המילים, שם אני נמצא. שם אנחנו, כוכבי הילדים, חייבים להיות בשבילם וגם בשבילנו. זה הצו 8 שלי. אלה המילואים שלי. ולמרות הקושי הגדול, אני כאן בשביל כל המשפחות מהדרום ומעוטף עזה. אני כאן בשביל עם ישראל וילדי ישראל, עד שנשמע בשורות טובות.
אני יודע שאנחנו עם חזק ואני בטח שנעבור גם את זה. יחד ננצח".
טל מוסרי הוא כוכב ילדים, שחקן ומנחה טלוויזיה

"בעזרת האחדות שלנו, ננצח את הכל"

קים אור אזולאי מספרת על הרגע שבו הבינה שאין על עם ישראל
ימים קשים עוברים על המדינה שלנו, על האחים שלנו, על החיילים שלנו, על כוחות הביטחון. יישובים שלמים נמחקו, ומסיבה אחת הפכה לגיהינום עלי אדמות. אני לא חושבת שעד עכשיו אני מעכלת את גודל האסון ואת הכאב שאני חווה ואנחנו כמדינה חווים.
8 צפייה בגלריה
yk13626512
yk13626512
"יש בנו אמונה". אזולאי
היה רגע אחד שבו החל לחלחל בי האסון הזה. הלכתי לסופר לקנות מעט דברים. הסתכלתי סביב והבנתי שלכל האנשים סביב, שאין בינינו שום קשר, היה דבר אחד משותף וברור – כולנו שותפים לשכול. כולנו, כעם אחד, איבדנו מישהו שקרוב אלינו בדרך כזו אחרת. חבר, אח, שכן, קולגה, שותף.
כולנו בסופר הלכנו עם ראש מושפל וכואב, עם עיניים שמלאות בחרדה, מלאות בכאב. במחשבה שנייה, אולי בעצם כן יש לי ולאנשים בסופר דבר משותף נוסף – אמונה. אמונה שננצח את זה! שנביס את האויב ונצא מזה חזקים! אמונה בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון שלנו. בימים קשים שכאלה אני רואה את כל המדינה ביחד מתגייסת למען האחר, למען האחים שלנו שבקרב, למען הפצועים, למען תושבי הדרום. זה מחמם את הלב ומרים את המורל. בעזרת האחדות שלנו, ננצח את הכל.
אני רוצה לשלוח את תנחומיי הכנים לכל משפחות הנופלים ולשלוח תפילה חזקה לפצועים, לנעדרים, לחטופים ולחיילי צה"ל וכוחות הביטחון.
קים אור אזולאי היא שחקנית בסדרות נוער, מנחת טלוויזיה ודוגמנית

"תשתדלו להימנע מצפייה בסרטונים קשים, זה מכאיב לנפש"

עילי צ'פמן מספר על הפעילות המומלצת כדי להירגע בזמן המלחמה
ילדים יקרים שלנו, קמנו ביום שבת למציאות הזויה. ההתמודדות בימים אלה היא לא פשוטה. כל מה שאתם מרגישים הוא לגיטימי. הנפש שלנו לא בנויה להתמודד עם טרגדיות כאלה. זה בסדר להרגיש כעס וכאב ועצב ובלבול, אל תקשו על עצמכם. אני שולח לכם חיבוקים. חיזוקים. תחבקו את המשפחות שלכם, את מי שנמצא לידכם. תשתדלו להימנע מלצפות בסרטונים קשים, כי זה מכאיב לנפש ויוצר טראומה.
8 צפייה בגלריה
yk13626391
yk13626391
"תשמרו על עצמכם". צ'פמן
כדי להתמודד ולהעביר את הימים הקשים האלה קצת יותר בקלות, הייתי מציע לכם לשחק משחקי קופסה, לצפות בסדרות ובסרטים ולקרוא ספרים, עם כמה שזה קשה. עכשיו לא פשוט, אבל אני מבטיח לכם שיהיה טוב. רק תשמרו על עצמכם ועל ההנחיות של פיקוד העורף. אני פה לכל דבר שתצטרכו. לדבר, לשמוע, לתת כתף, להרגיע, אתם בלב שלי ואנחנו עם אחד מיוחד וחזק".
עילי צ'פמן הוא שחקן וזמר ישראלי, כוכב סדרות הנוער "שומקום" ו"לעוף על אנה"

"מחכה כבר לרגע שנוכל להיפגש בתיאטרון"

דון לני גבאי מספרת על התקווה לחזור במהרה לשגרה
"הימים האחרונים היו לא קלים לכולנו. לשמוע את האזעקות זה תמיד קצת מבהיל, אבל אם אנחנו עם המשפחה שלנו ושומרים על עצמנו ונכנסים למרחב המוגן, נהיה בסדר. חשוב כל הזמן להתעודד ולדעת שיש מי ששומר עלינו ויש לנו צבא חזק.
8 צפייה בגלריה
yk13626423
yk13626423
"יש לנו צבא חזק". לני גבאי
אנחנו נסענו למשפחה באזור ירושלים. כאן טוב לנו ובטוח יחסית. ביחד אנחנו מתפללים כל הזמן שיהיה טוב ושנוכל לחזור לשגרת חיינו במהרה.
ילדי הדרום היקרים, אני חושבת עליכם כל הזמן, בטוחה שלא קל לכם בכלל. תדעו שהצבא שלנו חזק והוא שומר עלינו. אנחנו הטובים – והטוב תמיד מנצח. מחכה כבר לרגע שנוכל להיפגש בתיאטרון, שאוכל לשמח אתכם ולהשכיח את הימים האלה בעזרת ההצגות והדמויות שכולם אוהבים.
שולחת לכם חיבוקים ומלא מלא אהבה.
דון לני גבאי היא שחקנית תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער

"החלטתי לצאת לשטח, לשמח את ילדי הדרום"

יובל המבולבל מספר על ההופעות בפני משפחות העוטף
אחרי הטבח הנורא בעוטף עזה הייתי במצב נפשי מאוד לא טוב. כל מה שעשיתי הוא לצפות בסרטונים ולקרוא ברשתות כדי להזדהות עם האחים שלי ולקבל מידע מה בדיוק קרה שם. אבל כל סרטון שראיתי רק הכניס אותי לעצב יותר עמוק, עד שהגעתי אחרי יומיים למצב נפשי ממש לא טוב. ואז אמרתי לעצמי: למי עוזרת המרה השחורה הזו?
8 צפייה בגלריה
yk13626901
yk13626901
"צריך לפעול, צריך לעשות". שם־טוב
צריך להזדהות, צריך לפעול, צריך לעשות. לא גויסתי למילואים, אז הדבר הבסיסי שאני יכול לעשות זה לשמח ילדים, להרים להם את המורל. זה היה קשה בהתחלה, כי הייתי שבור, אבל כשאתה מבין שיש לך שליחות, אתה שם את הכל בצד.
התחלתי בסרטון. דיברתי אל הילדים וחיזקתי אותם. עשיתי גם שידורי לייב. ואז החלטתי לצאת לשטח, לשמח אותם, להופיע מול משפחות העוטף. באחת ההופעות הייתה אזעקה והרגשתי שאני חייב להסיט את תשומת הלב שלהם לדברים משמחים וגם לתת להם עצות איך להתמודד עם פחד ועצב.
אני רואה סביבי המון אנשים שעוזרים ותורמים ובאים לשמח ילדים. רואה את עם ישראל המאוחד, לא המפולג, וזה נותן לי כוח להמשיך להתנדב. כל ההופעות שלי התבטלו, ואני מתנדב לשמח את ילדי הדרום. באיזשהו מקום, זו גם תרפיה בשבילי וגם בשביל הילדים. אני רואה עכשיו את ארץ ישראל היפה".
יובל שם־טוב הוא שחקן, קומיקאי וכוכב ילדים