ת"ז: בת 64, בזוגיות, אמא לשלושה וסבתא לשלושה. גרה בנתניה.
רזומה: מנהלת פרויקט "אמץ לוחם" באגודה למען החייל.
1 צפייה בגלריה
yk13398200
yk13398200
(צילום: קובי קנטור)
פרויקט "אמץ לוחם" מגייס עסקים וחברות מסחריות שמשקיעים כספים, זמן ואהבה בגדודי הלוחמים והלוחמות.
בראש "אמץ לוחם", שנחשב לפרויקט הדגל של האגודה למען החייל, עומדת כבר 16 שנה עו"ד ורדה דרוקר, מי שהקימה לפני שנים את "ליידי גלובס", המגזין העסקי הראשון לנשים בארץ, וכיום רותמת את העולם העסקי לתמוך בלוחמים.
אפשר לומר ש"הלחמת" את שני העולמות שלך.
"לגמרי. הרבה נשים שעומדות בראש חברות במשק מאמצות גדודים לוחמים. למשל, ממש עוד מעט אני נוסעת לטקס ברמת הגולן, שבמסגרתו חברת נדל"ן שיושבת הראש שלה היא איילת שקד תאמץ את גדוד 12 – ששקד שירתה בו כקצינה. זה מרגש. זה פרויקט ציוני בעל חשיבות עליונה, בעיקר בימים המאתגרים שבהם אנחנו נמצאים".
למה? כי אחדות הצבא מאוימת על ידי גורמים פוליטיים שהחאקי והפק"ל מהם והלאה?
דרוקר מעדיפה ללבוש את מדי הפוליטיקלי קורקט שהתפקיד שלה דורש, ועונה: "החיילים הקרביים מסכנים את חייהם בשביל הביטחון שלנו ואנחנו חייבים להוכיח להם שהעם מאחוריהם. זה נעשה באמצעות חיבור לתורמים מהארץ והעולם. יש לי היום בפרויקט 85 חברות ישראליות, שמאמצות 226 יחידות לוחמות".
אחרי לחץ קצת מתון היא מודה שהשסע בחברה הישראלית והמצב הכלכלי הלא ברור מקשים. "יש חברות שלא ממהרות לתרום, אבל כבר עברנו תקופות קשות ונעבור גם את זאת. אני בטוחה שיש מספיק אנשים בעם שדווקא על רקע מה שקורה כאן רוצים לחבק את הצבא", היא אומרת, וקוראת לעוד ועוד חברות להיכנס למעגל התמיכה.
הצבא צריך כיום יותר תרומות מבעבר?
"הצבא משקף את מה שקורה בחברה הישראלית, ובכלל זה את המצב הכלכלי. יש הרבה משפחות שנקלעות לחובות ולמצבים בעייתיים, ורואים את זה יותר ויותר בפרופיל של הלוחמים שמתגייסים. מעבר לכך, יש עוד גדודים שמחכים לאימוץ שבזכותו יוכלו ליהנות מיום ספורט, ערב יחידה, ציוד חדש, שיפוץ מועדון וכל מה שהוא לרווחת החיילים".
תחשבי שאני בעלת חברה ושכנעי אותי להצטרף.
"הצעירים האלה מוכנים לתת את החיים שלהם כדי שאנחנו נוכל לחיות בשקט. כדי שהמגזר העסקי יוכל להמשיך לפעול בארץ, הוא צריך לחזק את הלוחמים והלוחמות".