אוכל: אל "משק מלמד" שבכפר הנגיד צריך להגיע רעבים וגם סקרנים, וליהנות מכל מה שיש למקום להציע. פה גם אוכלים וגם קונים. חנות המשק מרהיבה והירקות מסודרים כל כך יפה, והמגוון והעושר מזמינים ומסקרנים. למקום קוראים בשם ''חנות מבשלת'', וזה שם מקורי שמאוד קולע להגדרה. הגעתי רעב אז הזמנתי כרע של עוף אורגני בגריל ומבחר של אנטיפסטי ירקות שעברו היישר מהגינה אל הטאבון ואז אל שולחני. אני אוהב עוף בגריל וזה שהזמנתי היה עסיסי במיוחד, והירקות שהתלוו אליו היו מלאי טעם.
משק מלמד מתמחה בגידול עופות אורגניים שניתן להזמין הביתה וגם לאכול במקום, בשולחנות החצר או ברחבי הגינה, שאף משמשת לפיקניק עבור משפחות ויחידים. הרעיון הזה של רוטיסרי במשק שבו גם גדלים העופות וצומחים הירקות המוגשים אל השולחן, הוא מוצלח מאוד בעיניי. הכי "פארם טו טייבל" שיש.
1 צפייה בגלריה
13442753
13442753
צילום: דוד קישקה
לאחר הארוחה חזרתי אל חלל החנות, כדי ליהנות מהאוצר ששוכן כאן בשנתיים האחרונות בדמות המאפייה של "אדון שיפון". זהו שמו המסחרי של אורן חג'ג', אחד האופים היצירתיים והמחוננים שצמחו כאן, אשר יוצר לחמים טעימים ומיוחדים. אורן נשבה בקסמי האפייה בבריטני שבצרפת אחרי שהספיק לצבור קילומטרז' בקריירה אחרת שלו כארכיטקט. הוא פעל מספר שנים בת''א ועכשיו ניתן לרכוש מיצירותיו כאן, בחנות שבמשק.
בגט מחמצת כפרי, לחם פריקה, כוסמין ומוצרלה מעושנת, לחם שיפון של פעם, לחמניות שאור, בייגלה ושלל מאפים ולחמים שרק בשבילם שווה להגיע. בימי שלישי יש ספיישל - ערב פיצות, שמצדיקות אף הן נסיעה מיוחדת דרומה. ואם אני כבר פה הייתי חייב למלא סלסילה בירקות מהמשק, כולל דלעת ערמונים בוסר, שאוכלים חי וטעמה מזכיר יותר זוקיני ולא דלעת, או שעועית צהובה טרייה ומעולה, שלל חסות וצמחי תבלין, פרחי זוקיני למילוי, אספרגוסים, פרחי ארטישוק לנוי וגם כרישה ענקית שאין לאף ירקן ועוד שלל רב.
רחוב: רחוב האלה הוא רחוב מרכזי במושב כפר הנגיד. הרחוב מתחיל בכניסה הראשית למושב מכביש 42, המחבר בין מחלף אשדוד למחלף גן רווה, ולמעשה מקביל לכביש 4 ברובו.
כפר הנגיד הוא מושב עובדים אשר הוקם בשנת 1949 בין רחובות ליבנה על ידי עולים מבולגריה. המושב נקרא על שם שמואל הנגיד, מגדולי המשוררים העבריים בספרד של תקופת תור הזהב במאה ה־11, שאף מונה לשמש ווזיר של מלך גרנדה וכך הצליח לתמוך בקהילה היהודית ולקדם אותה תחת השלטון המוסלמי. המושב נמצא מרחק רבע שעה נסיעה מחוף פלמחים.
משק מלמד. האלה 56, כפר הנגיד. טלפון: 08-943-7249