Botinero: בשר וכדורגל

במרכז מילאנו, בלב שכונת בררה המפורסמת, נמצאת מסעדת ביסטרו מיוחדת המשלבת בין אוכל איטלקי קלאסי למטבח הארגנטינאי המשובח. המסעדה שייכת לשחקן העבר הארגנטינאי, הקפטן של קבוצת אינטר בעבר וסגן הנשיא בהווה, חבייאר זאנטי. כשנכנסים אליה מרגישים מיד את הנוכחות שלו, כי על כל קיר יש תמונות מרגעי כדורגל גדולים בקריירה שלו, פריטים מיוחדים מעולם הכדורגל ותצוגת נעליים נדירה של כל השחקנים שהוא שיחק איתם או נגדם במהלך השנים. ממש מוזיאון כדורגל של איש אחד. חובבי הספורט הגדולים יכולים לצאת עם מזכרת מיוחדת מהארוחה – סרט קפטן של זאנטי שניתן לקנות רק במסעדה.
מעבר לכדורגל יש כמובן אוכל מצוין. המסעדה מציעה מטבח ים תיכוני. משאירה מקום גם לכמה מנות דגים, אבל מתמחה בבשר, ומה שמייחד אותה הוא האפשרות להציע סוגים רבים של גזעי בקר: ואגיו יפני, אוסטרלי, אמריקאי וארגנטינאי, אנגוס ארגנטינאי, ברזילאי ואמריקאי בחיתוך שונה, פרה ולנסיאנית ובווארית.
בני מזל שיגיעו יוכלו לפגוש את זאנטי, שמרבה לאכול במסעדה ולארח בה חברים.

Yokohama: תצוגת אופנה של אוכל

הגעתם למילאנו ובא לכם קצת הפסקה מפחמימות ומהאוכל האיטלקי? המסעדה הזאת היא חוויה אסייתית שאסור לפספס. היא מציעה מנות מסורתיות מהמטבח היפני, אבל גם מומחיות פיוז'ן ייחודית, עם מנות חדשניות שנוצרו באהבה. כל מנה שיוצאת מהמטבח היא סערה של טעמים. בנוסף לתפריט העשיר, גם העיצוב המוקפד של החלל, כולל הדיוק בצלחות ובסכו"ם שעל השולחן, מעניק הרגשה מיוחדת.
ההרגשה הכללית כשאוכלים כאן היא של תצוגת אופנה של אוכל, כי הוא נראה מדהים, ומעוצב בדיוק בכל הפרטים הקטנים. צוות המלצרים מגיש את המנות לשולחן בתזמון מדויק, כך שתוכלו ליהנות כמו שצריך מכל מנה והטעמים שלה.
אני ממליץ לפתוח את הארוחה בקרפצ'יו טונה עם פטל, להמשיך ברול סושי זהב 24K, ולסיים במוצ'י בטעמים השונים.

The Manzoni: טום דיקסון מציג

המסעדה הזאת היא אחד הסיפורים המעניינים של מילאנו, בירת האופנה של איטליה. כשתיכנסו לחלל המסעדה, כנראה תתפוס לכם את העיניים התאורה המוקפדת, ולא במקרה. המסעדה היא בבעלותו של מעצב התאורה והריהוט הבריטי הידוע טום דיקסון, שהרגיש שלהציג במילאנו שבוע אחד בשנה בשבוע העיצוב לא מספיק לו, והחליט להיות נוכח כל השנה. כך נולדה המסעדה, שהיא בעצם אולם תצוגה של דיקסון ובו בזמן מסעדת שף מפוארת עם אוכל ברמה קולינרית גבוהה. ויש גם חנות.
האוכל מתחלק למטבח איטלקי מתוחכם ולמנות שף קלאסיות, ההגשה מוקפדת ורמת השירות גבוהה כיאה למסעדות מסוג זה. אני ממליץ לטעום את פסטת פאקרי ברוטב גבינות ואת השניצל המילאנזי הקלאסי, שלקחו אותו לכיוון אחר ומיוחד ביותר.
המסעדה ממוקמת ברחוב Manzoni, במרחק הליכה מתיאטרון לה סקאלה המפורסם ומכיכר הדואומו, אזור שנחשב לאחד מרחובות היוקרה במילאנו.

Trattoria Milanese Dal 1933: הבית של המקומיים

טרטוריה של פעם הממוקמת במרחק הליכה מהדואומו ומאחורי כיכר העסקים, ובה תוכלו לטעום את המטבח הלומברדי הטיפוסי והלא מאוד תיירותי. היא החלה ב־1933 כטברנה, ונשארה בדיוק כפי שהייתה. אפילו הריהוט נראה מאותה התקופה, הכי צנוע ומקומי שיש.
זה מקום מושלם למי שמחפש מסעדה מילאנזית קלאסית, הבית השני של המקומיים, שמגיש מנות מקומיות אותנטיות, בלי ניסיון לשינוי או תחכום. כמה פשוט – ככה טעים. מומלץ לטעום קוטולטה (שניצל) מבשר עגל עם העצם, מצופה בפירורי לחם; ריזוטו מילאנזי מאורז ארוך מבושל במרק בשילוב טעים של ציר בקר, יין לבן וזעפרן; ואוסובוקו — תבשיל שוקי עגל חתוכים עם ירקות, יין לבן ומרק, שנהוג להגיש בליווי ריזוטו.
גם על הקינוח הקלאסי אי־אפשר לוותר: טירמיסו שירים אתכם ויסיים את הערב בצורה מושלמת.

San Lorenzo Osteria Bistrot: ארוחה וסיבוב

שילוב מנצח של מסעדת ביסטרו עם בר יינות וקוקטיילים. המסעדה הוקמה באחת הכיכרות היפות ביותר במילאנו, באזור המדרחוב של Colonne di San Lorenzo, בסוף רחוב הקניות המפורסם ויה טורינו, ובמרחק הליכה מאזור התעלות נאבילי – מקום מצוין לסיבוב אחרי ארוחת ערב, עם אווירה צעירה ותוססת.
התפריט במסעדה מבוסס על שילוב בין מתכונים איטלקיים מסורתיים למנות ביסטרו קלאסיות, ותוכלו ליהנות גם מיינות מאזור לומברדיה, שמילאנו היא עיר הבירה שלו, ומהסביבה. אפשר לאכול, לנשנש, או סתם לשתות קוקטייל, אבל מומלץ להזמין שולחן לארוחת ערב וליהנות גם מהאווירה הקסומה באזור.
בין המנות המומלצות: קוטולטה (שניצל) מילאנזית קלאסית (אם רוצים להרגיש מקומיים לערב אחד), לחובבי הדגים – סטייק טונה בציפוי שומשום עם תרד, יין אדום וצלפים, ולקרניבורים – סטייק אנגוס.
× × ×
אלעד לוין חי באיטליה כמעט 19 שנים. הוא גר כמה שנים ברומא והיום במילאנו. בבעלותו חברת הפקות תוכן וספורט, שמציעה גם סיורים קולינריים בעיר. אינסטגרם: misterlevin, אתר: milanuno.co.il, וואטסאפ: 00-39-348-3613469