פארק מילניום והשעועית: אחד הסמלים הידועים בשיקגו ובעולם הוא המונומנט the bean (השעועית), או בשמו האמיתי cloud gate, שיצר האמן אניש קאפור. הוא ממוקם בכניסה לפארק המילניום, ומהווה את המקום המבוקש ביותר בעיר לסלפי. טיפ: הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות. הפארק נפתח ב־6:00, קנו קפה בסטארבקס שממול, ובואו להתרשם מהפסל בלי הצפיפות הרגילה. בכלל, פארק המילניום הוא מקום שכיף מאוד לשבת בו, לקחת טייק־אוויי ממסעדה ולעשות פיקניק או פשוט לתת לילדים להתרוצץ במזרקות. בקיץ מתקיימות בו הופעות פתוחות לקהל הרחב. הפארק הוא אחת מהתחנות שבהן אפשר לעלות ולרדת כשלוקחים סיור באחד מהאוטובוסים האדומים הפתוחים. מומלץ לקחת סיור כזה, שנקרא big bus tours ומחירו 48 דולר למבוגר. בין התחנות גם המוזיאון לאמנות הסמוך לפארק (32 דולר לכניסה), שבעיניי הוא אחת האטרקציות הכי משמעותיות בעיר – עמוס ביצירות אייקוניות ואפשר לבלות בו שעות. אפשר לרכוש כרטיס "סיטי פס" שמאפשר כניסה לחמש אטרקציות מרכזיות לפי בחירה ב־134 דולר (104 דולר לילד מתחת לגיל 12) – עסקה משתלמת בהחלט. בין המקומות שהכרטיס מציע – תצפית הסקיי דק, האקווריום של שיקגו, הפלנטריום ועוד.
1 צפייה בגלריה
13465306
13465306
צילום: שאטרסטוק
סיור אדריכלות: גולת הכותרת של העיר, לדעתי, היא סיור אדריכלות לאורך נהר שיקגו שעובר בין הבניינים המרשימים של העיר. לאורך הטיילת שעל הנהר אפשר למצוא לא מעט חברות שמציעות סיורים כאלה, של שעה וחצי על המים בליווי הסברים וסיפורים. הסיור שלנו עלה 57 דולר, אבל שווה לבדוק מחירים. מי שמעוניין להיכנס למים אבל לא ממש רוצה שיקדחו לו 90 דקות על ארכיטקטורה, יכול גם לשכור קיאק ולשוט לבד לאורך הנהר. בכלל, הטיילת היא אזור סופר־כיפי לטיול בשעות אחר הצהריים, כולל לשבת ולשתות משהו קר וליהנות מהנוף.
תצפית: בניין וויליס מציע את תצפית "skydeck" בגובה 103 קומות, שהייתה במשך לא מעט שנים הגבוהה בעולם עד שקמו לה מתחרים. כדי לא להישאר לגמרי מאחור, תוכננו ארבע "קופסאות" זכוכית שממוקמות כאילו מחוץ לבניין ומאפשרות לתיירים שאין להם פחד גבהים להסתכל מתוכן למטה – עניין של 412 מטרים מעל האדמה, ותודה על הבחילה/סחרחורת. בימים צלולים אפשר לראות גם את אינדיאנה מעבר לאגם מישיגן, ובצד השני את וויסקונסין, ובכל מקרה זו אופציה לתמונות יפהפיות.
סיור סרטים: לא מעט סרטים צולמו בשיקגו, והרבה מאוד מקומות בעיר מעוררים תחושת דז'ה־וו. בין הסרטים – "החתונה של החבר שלי", "בזמן שישנת", "האביר האפל", "נאמנות גבוהה", "דיק טרייסי" ו"האחים בלוז". המעוניין יכול לעשות "סיור סרטים" שלוקח לנקודות הספציפיות מתוך הפיצ'רים האהובים. המחירים מתחילים ב־35 דולר, ואפשר גם לסייר לפי נושאים – סרטי מאפיה למשל. הקישו בגוגל Chicago movie tours ותמצאו מיד.
מרחצאות AIRE: מקום שהפתיע אותנו לטובה. נסיעה של עשר דקות ממרכז העיר מגלה בין בניינים של שכונת מגורים חלל ענק תת־קרקעי, ששוכן במבנה המקורי שלו מ־1902, כשהיה מפעל לצבע, וכיום יש בו בריכות בטמפרטורות שונות, חדרי מסאז' ואפילו אמבטיית יין אדום! לא פעילות שמתאימה לילדים – אבל חוויה מהממת ולא צפויה. שיטוט מהיר בטיקטוקים שמציעים אטרקציות בשיקגו מגיע ל־AIRE פעם אחר פעם, אבל זה לא מסוג הדברים שהייתי חושבת ששווה להתעכב עליהם. טעיתי.
למה עכשיו?
השקת הטיסות הישירות לשיקאגו, 3 פעמים בשבוע, היא הזדמנות מצויינת להגיע במהירות יחסית לעיר שמזג האוויר בה בתקופה זו מושלם.
הכותבת הייתה אורחת של חברת יונייטד ו-Choose Chicago