ויגרדן, חברה ליצור תחליפי גבינה (שנמכרים בארץ תחת המותג משו משו), בשר ודגים, מקיבוץ גן שמואל, נכנסת לראשונה לארה"ב. החברה חתמה על הסכם הפצה עם MCT חברה בינ"ל להפצת גבינות - שזו לה כניסה ראשונה לתחום תחליפי החלב. אילן אדוט מנכל ויגרדן אמר ל"ממון": "היום כל חברות החלב מבינות שהן צריכות להיכנס לתחום התחליפים ולתת אלטרנטיבה לצרכן. לא סתם קוקה קולה, תנובה ושטראוס נכנסו להשקעה בחברות פוד טק שמייצרות תחליפים. אנחנו ממשיכים לפתח בישראל מוצרים נוספים פורצי דרך".
מכירותיה של ויגרדן הסתכמו ב-2022 ב־20 מיליון שקל, בהשוואה ל־13 מיליון שקל ב־2021. החברה הוקמה ב־2015 על ידי קיבוץ גן שמואל, שמחזיק 60% מהמניות, והמייסדים חברת הדר פוד, שמחזיקים ב 40%.
הסטיישן החשמלית של NIO - התשובה הסינית לטסלה
היצרנית הסינית NIO הציגה את ה־ET5 טורינג, גרסת סטיישן לחשמלית המשפחתית שמזוהה כ'תשובה הסינית' לטסלה מודל 3. הממדים זהים ל־ET5, עם 479 ס"מ לאורך ו־289 ס"מ לבסיס הגלגלים, אבל תא מטען גדול ב־64 ליטר (450 ליטר) עם תא אחסון נוסף מתחת לרצפת ההטענה (42 ליטר). קיפול המושב האחורי (40:20:40) מאפשר נפח הטענה של 1,300 ליטר. חלקה האחורי שונה כמובן, עם מראה המזכיר במידת מה פורשה טייקן ספורט־טוריסמו, בעוד שעל הגג נוספו צמד פסי גגון עם אפשרות לנשיאת 75 ק"ג. כתוצאה מכך צמח מקדם הגרר לעומת הסדאן (0.25 לעומת 0.24). סביבת הנהג זהה, עם מסך מגע ענק במרכז הקונסולה ("12.8) ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.5) מאחורי ההגה.