בינה מבנימינה
אחד מנושאי השיחה הרותחים בכלל, ובביוטי בפרט, זה איך הבינה המלאכותית (ה־AI) תשנה את חיינו. אפליקציות שסורקות את תווי הפנים ומתאימות חומרי מילוי לפי עומק העור, שגרת טיפוח פנים וכמובן התאמת איפור כבר קיימות, והעתיד, איך לומר, נראה מרתק. "כבר היום בסניפים שלנו אנחנו משתמשים בכל מיני אפליקציות שסורקות את תווי הפנים או את הברקוד ומשמשות כמעין טסטר וירטואלי או ממליצות על מוצר טיפוח של מוצר כזה או אחר", משתף מיכאל מיטרני, סמנכ"ל האיקומרס והשיווק של סופר־פארם אונליין.
ומה לגבי מוצרים מבוססי בינה מלאכותית? כיום ישנן מברשות שיניים (כמו של אורל בי) או מכשירים ביתיים למיצוק וחידוש העור (כמו של FOREO) שכבר פועלים בשיטה, ומיטרני מאמין שהתחום רק יתפתח. "אני חושב שהעתיד נמצא במחקר ובפיתוח שמתנהל עכשיו בעולם, ברכיבים שהמעבדה תוכל לייצר בזריזות, באריזות שאפשר יהיה לעצב לפי דרישה במהירות. הבינה המלאכותית לא תייצר משהו חדש שלא היה, היא פשוט תוזיל עלויות בצורה משמעותית, תשנה תהליכי עבודה, ותקצר זמנים משלב הרעיון ועד למדף".
צ'ק־ליסט
אין דרך להתחמק מזה – עונת האירועים לגמרי כאן, ואם יש לכן פחות משלוש הזמנות, אז מצבכן לגמרי סביר. המנטרה שלי, והתשובה לכל מי ששואלת אותי מה אני ממליצה לקנות, מאוד אחידה: משהו איכותי שאת יכולה להשתמש בו אחר כך. או במילים אחרות – שמלות מפונפנות וחד־פעמיות – OUT, בגדים ואביזרים שאפשר לחבר ולמחזר – לגמרי IN. ניסיתי לבחור עבורכן את הפריטים שאתן באמת צריכות, שתוכלו ליהנות מהם גם הרבה אחרי שהצ'ק ייפדה.
במיוחד בשבילך
עתידות אופנתיות: בשנים הקרובות המושג one size יתפוס מקום קטן יותר בחיינו, והאפשרות להתאמה אישית וייצור על פי ביקוש – תגדל. ואיך אני יודעת את זה? כיוון שמחקרים כבר טוענים שהעולם טס למקום אחר, ואיזה מזל שיש כבר חברות ומעצבים שהתיישבו במחלקת העסקים בטיסה של אתמול. למשל – העולם הדיגיטלי שהופך את חוקי המשחק. "הייצור הדיגיטלי הופך להיות מיינסטרים והוא משנה את כל שרשרת האספקה של עולם הטקסטיל והאופנה. בעזרתו מעצבים יכולים גם להתאים את עצמם לביקושים נקודתיים ולא להיות תלויים רק בייצור שכבר קיים, להגיב מהר לטרנדים שמשתנים ולחלום באמת בגדול", משתף אמיר שקד־מנדל, סמנכ"ל פיתוח עסקי גלובלי בקורנית דיגיטל. ואפרופו התאמה אישית וגאווה ישראלית – תראו למשל את המעצב הישראלי תדהר זגגי, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, שמותג הנעליים שלו Pixel Shoe, המייצר דגמים בהתאמה אישית ללא שאריות המזהמות את הסביבה, עושה חיל בעולם ולא בכדי. החשיבה שלו היא לגמרי הדבר הבא.
חיה בסרט
אם יש חברה בעולם שהמשפט "עד מאה כ־20" נכתב עליה זו ללא ספק וולט דיסני, שגם ביום ההולדת מאה שלה אטרקטיבית כמו בת 20. אז אחרי שנרים כוסית וירטואלית לעוד הרבה שנים יפות כאלה לפחות, נהנה מכמה מוצרים מגניבים ממש:
1. היילייטר רב־שימושי בשת"פ עם הסרט בת הים הקטנה. 119 שקל, קיקו מילאנו
2. להניח על המחשב – דמויות דיסני פופיז בשופרסל
3. סט מברשות איפור. 80 שקל, Life בסופר־פארם
4. כיסוי ללפטופ. 50 שקל, דיסני הום