חברת בי.די.אי (BDi) שסקרה את שוק הספרים לקראת שבוע הספר מעריכה כי תהיה ירידה קלה השנה לעומת אשתקד ברכישת ספרים. ההכנסות בשנת 2023 יסתכמו בכ־560 מיליון שקל, ירידה של כ־2% בהשוואה לשנת 2022, אז הסתכמו ההכנסות בכ־570 מיליון שקל. יש לציין, כי בישראל יש גידול טבעי באוכלוסייה של כ־2% בשנה, ולכן הירידה הריאלית גדולה יותר.
בדוח נאמר עוד, כי "בשנים האחרונות מעמדו של הספר כמתנה אטרקטיבית במגמת ירידה, כאשר הצרכן הישראלי נוטה לרכישת כלי בית, יינות ומוצרי פנאי אחרים על פני ספרים".
1 צפייה בגלריה
13470935
13470935
צילום: אוהד צויגנברג
לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface BDi: "הירידה נובעת עקב צריכה גוברת של תכנים ברשתות החברתיות ושירותי צפייה בטלוויזיה. כמו כן, תחומי קריאה כגון בישול ומדריכי טיולים ירדו משמעותית בשנים האחרונות לאור צריכת המידע ישירות מהרשת האינטרנטית. בנוסף, ישראלים רבים מבצעים רכישות ישירות של ספרים באתרי סחר בינלאומיים דוגמת אמזון".
עם זאת יש גם חדשות טובות: קטגוריית הספרות הרומנטית, שנצרכת בעיקר על ידי נשים בוגרות, מציגה גידול בשנים האחרונות. בנוסף גם קטגוריית ספרי ילדים שומרת על היקף מכירות יציב לאורך השנים. יש לציין כי מדובר בעיקר בגילים הנמוכים, בהם ההורים רוכשים ספרים ומקריאים לילדיהם.