מכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) באמצעות חברת ניהול פרויקטים המחויבת לכללים של הממשלה ושפועלת גם מטעם משרד הבינוי והשיכון, קובע שכל האחריות לפגיעה בעסק או בפרויקט שתיגרם על ידי גורמי פשיעה, תהיה באחריותו הבלעדית של קבלן שיזכה במכרז. כך נודע ל"ממון".
מדובר במכרז להקמת תשתיות במועצה המקומית טורעאן שבצפון, ובו קובעת המדינה כי סירוב של הקבלן לפעול בעצמו נגד הפושעים יהווה הפרה יסודית של ההסכם. קריאה של המכרז מעלה כי ההחלטה על הטלת מלוא האחריות על הקבלן, היא תוצאה של מכרז קודם באותו מקום, שבו החליט קבלן לבטל את החוזה לאחר שהגיע למצב של עצירת העבודה בצל איומים של עבריינים.
התאחדות הקבלנים בוני הארץ שלחו מכתב דחוף למשרד הבינוי והשיכון ובו מתחו ביקורת חריפה על תנאי המכרז. "לא נראה שהמדינה הציבה בראש סדר היום את המאבק בפשיעה הכלכלית. ולא זו בלבד, אלא שבמכרזים שמוציאים מזמיני העבודה הציבוריים, וביניהם משב"ש ורמ"י, מוטלת כל האחריות בעניין זה על הקבלנים".
מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "רמ"י חייבת בגילוי נאות ובמסירת כל הפרטים לקבלן הזוכה. רמ"י מחייבת את הקבלנים בהגשת תלונה למשטרה ושיתוף פעולה מלא עמה שכן ללא תלונה לא ניתן לפעול. כן רמ"י מחייבת את הקבלן באבטחה ובשמירה על הפרויקט על מנת למנוע נזק מהפרויקט המבוצע. כמובן שעלויות אלה מגולמות בהצעות".