דוח נציב תלונות הציבור לשנת 2022 מצביע על שיפור בטיפול בפניות לקוחות בדואר ישראל: לפי הדוח, חלה ירידה משמעותית של 32% במספר התלונות על הדואר שטופלו בנציבות.
הירידה במספר התלונות מעמידה באור אחר את טענתו של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, לפיה חברת הדואר בהנהגת היו"ר מישאל וקנין, פגעה ב־2022 בשירות לציבור – פגיעה שמצדיקה את הדחתו. קרעי טוען, בין השאר, כי בתקופת וקנין לא התקבלו החלטות דירקטוריון בנוגע לרמת השירות בסניפי הדואר ואיכותה, זמני המתנה וזמינות תורים, ולא ננקטו צעדים לשיפור איכות הטיפול בתלונות הציבור.
הקיטון המשמעותי בתלונות על הדואר בולט עוד יותר נוכח המגמה ההפוכה של גידול בסך התלונות שהתקבלו כלפי גופים אחרים (משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות, עיריות, רשויות ממשלתיות ועוד). שנת 2022 הייתה שנת שיא במספר התלונות שהתקבלו בנציבות מאז הקמתה, עם גידול של 6% במספר התלונות בהשוואה לשנת 2021.
עוד מצביע הדוח על שיפור בשיעור התלונות המוצדקות, שירדו מ־75.4% בשנת 2021, ל־68.5% בשנת 2022.
דואר ישראל דיווחה על שיפור משמעותי בתוצאות הכספיות ברבעון הראשון של 2023, עם צמיחה של 14% בהכנסות ומעבר לרווח נקי של 23 מיליון שקל, לאחר 3 שנות הפסדים. בין השאר דווח על השקעה במערך השירות: הורחבו אפיקי פנייה למוקד השירות, מונתה מנהלת שירות הכפופה ישירות למנכ"ל החברה, וגובשה אסטרטגיה לטיפול מהיר ויעיל בכל פנייה.
מיליון שקל רווח רשות הדואר ברבעון הראשון השנה