שוק ההון שוב מגיב להכרזות בעניין קידום החקיקה של הרפורמה המשפטית. שוק המט"ח, שחזר לפעול אתמול לאחר סוף השבוע, הגיב על הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חקיקת המהפכה המשפטית תקודם עוד השבוע. שערי הדולר והיורו זינקו ביותר מ־1% כבר עם תחילת המסחר.
בשבוע האחרון התנהל מסחר סוער במיוחד בשוק המט"ח, על רקע הסערה בעת ההצבעות בכנסת למינוי הוועדה לבחירת שופטים. השקל התחזק ונחלש מול הדולר והיורו אז תוך שעות ספורות בעשר אגורות לסירוגין, והחשש הוא שספקולנטים השתלטו לאחרונה על חלק מהמסחר בשוק המט"ח.
1 צפייה בגלריה
yk13473256
yk13473256
צילום: ריאן פרויס
ביום שישי האחרון, לאחר פרסום נתוני האינפלציה המפתיעים שהצביעו על כך שזו עלתה במאי רק בשיעור של 0.2%, שערו היציג של הדולר נקבע על 3.55 שקל ושל היורו על 3.89 שקל.
אתמול טיפס שער הדולר בשיעור של 1.4% ל־3.60 שקל, והיורו עלה ב־1.1% ל־3.93 שקל. הלירה שטרלינג התחזקה ב־1.5% לשער של 4.61 שקל והפרנק השווייצרי עלה ב־0.9% ל־4.02 שקל.
מכון המחקר השווייצרי IMD, שבו מאוגד מטעם ישראל איגוד לשכות המסחר, פירסם אתמול את הדוח השנתי של מדד התחרותיות העולמי, ולפיו עלתה ישראל בשני מקומות מ־25 ל־23 מתוך 64 מדינות.
המכון בוחן אחת לשנה את מידת כושר התחרות בין הכלכלות הלאומיות. בראש הדירוג העולמי צועדות דנמרק, אירלנד ושווייץ. אחרונה היא ונצואלה.
פגישה עם הנגיד
בינתיים הזמין להיום נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, את ראשי הבנקים בישראל וידון עימם בריבית הנמוכה שהם משלמים על הפקדונות השקליים, ועל כך שרוב הבנקים אינם משלמים כלל ריבית על חשבונות העו"ש של לקוחותיהם.