נחמן שמואל מורדוף (17), אלישע אנטמן (18), הראל מסעוד (21) ועופר פיירמן (64) הם ארבעת הנרצחים בטבח הקטלני ליד עלי אתמול אחר הצהריים. מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי שלושה מהנרצחים סעדו בחומוס אליהו שבתחנת הדלק, והרביעי נורה למוות בזמן שתדלק בתחנת הדלק הסמוכה.
מהישיבה בה למד אלישע אנטמן הודיעו על "פטירתו של תלמידנו האהוב שנרצח בפיגוע. אלישע, תלמיד כיתה י"ב 1, בישיבת בני עקיבא עלי ותושב היישוב עלי. אנו מחבקים את המשפחה. הישיבה פתוחה כעת לשם התכנסות תלמידים וצוות".
5 צפייה בגלריה
yk13475224
yk13475224
צילום: יריב כץ
מיד בנימין, שבה מתגורר הראל מסעוד נמסר כי "בלב כבד וכאב רב התבשרנו בבשורה קשה. בפיגוע הקשה שהתרחש בעלי נרצח הראל תושב יד בנימין. הראל הוא בנם של גיל ויעל. משפחת מסעוד היקרה, אין מילים להביע את ההלם והכאב. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".
שני הנרצחים הנוספים הם כאמור נחמן שמואל מורדוף, מהיישוב אחיה בבנימין, ועופר פיירמן, תושב עלי.
5 צפייה בגלריה
yk13475752
yk13475752
אלישע אנטמן ז"ל
ראש המועצה האזורית נחל שורק, שי רייכנר, הגיע אתמול בערב לבית משפחת מסעוד. ״זה היה רגע קשה לבשר למשפחה האהובה שהייתה במהלך שיפוץ של הבית שבנם הראל נרצח בפיגוע״, סיפר בכאב. "אני מכיר את המשפחה טוב מאוד. הראל הוא הילד השני מבין שישה אחים. הוא השתחרר מהצבא לפני חודשיים והיה בתפקיד גשש. לאחר השחרור גר בחווה בבנימין, קנה עיזים והיה לרועה צאן. ילד שכולו נתינה ואהבת ארץ ישראל, הוא חיפש שלווה. הראל היה אדם מאוד נוח לבריות ואהב לתת מעצמו למען כולם. כסף שהרוויח מיד תרם למי שזקוק. ההורים שבורים לגמרי".
במועצה האזורית נחל שורק פרסמו לתושבים ״בפיגוע הקשה שהתרחש היום בישוב עלי נרצח הראל מסעוד. רק בן 21. קהילת נחל שורק כולה כואבת אתכם את האסון הנורא ומשתתפת בצערכם הבלתי נתפס. משמים תנוחמו״.
5 צפייה בגלריה
yk13475952
yk13475952
נחמן שמואל מורדוף ז"ל
איתי יעקב, הבעלים של חומוס אליהו בתחנת הדלק, אמר כי "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שהמקום יהיה נורמלי, יפרח ויהיה שוקק חיים ונעים. אני מכיר חלק מהנרצחים, וזה כואב מאוד. אנחנו נעשה כל מה שנוכל כדי שבמקום רק יגדילו את ההתיישבות. אנו קוראים לממשלה לתת לנו את האפשרות להתקדם פה - ובמקום שבו גדעו חיים, להוסיף חיים".
בנו של רב היישוב עתניאל שנרצח בפיגוע בבית חגי ב־1994 הוא אחד מארבעת הפצועים בפיגוע הרצחני בתחנת הדלק הסמוכה לעלי. הוא הצליח לירות במחבל לפני שנורה, וכך גם פצוע נוסף - מוראל מואיז ניקר, הסייר של ההתנחלות עלי.
5 צפייה בגלריה
yk13475466
yk13475466
עופר פיירמן ז"ל
"שמעתי ירי מאזור תחנת הדלק ואז שמעתי צרור יריות. יצאתי החוצה מתחנת הדלק, ראיתי את התנועה עומדת", אמר מוראל שמאושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "הבנתי שזה משם, נכנסתי לרכב וטסתי לשם. כשהגעתי לתחנת הדלק ראיתי את המחבל מגיע לרכב שבו ישב בן אדם, ודופק בו צרור", הוסיף ותיאר. "פתחתי את הדלת, את הנשק כבר דרכתי בצומת למזלי. פתחתי את הדלת, יריתי עליו, הוא ירה עליי. עד שהוא לא הפסיק לזוז לא הפסקתי לירות. לצערי, הוא גם פגע בי ונפצעתי".
הוא הוסיף בהמשך כי הבין שנפגע, ואמר כי "האמת, לא כאב כל כך. הבנתי שזה גם ירי - כדור ברגל, כדור בכתף. ברוך השם אני בסדר גמור. לא נראה לי שנפגעתי במשהו חשוב".
5 צפייה בגלריה
yk13475465
yk13475465
הראל מסעוד ז"ל
אחיו של אחד האזרחים שירה במחבל תיאר בטוויטר את שאירע: "תחנת הדלק עלי. אחי הגיבור מנפח אוויר. הילדים ברכב. לפתע רכב עם ערבים 15 מטר מהם. מבט מחשיד. בנו רצה לנפח יחד איתו את הגלגלים, אבל אחי חשד וביקש שיישאר ברכב. לפתע דלתות נפתחות והם פורקים עם M16 ומתחילים לירות. לרצוח יהודים. הילדים נשכבים על רצפת הרכב. אחי איגף את המחבל וירה בו 10 כדורים עד שהוא נופל".
במערכת הביטחון ובצה"ל קיים חשש מנקמות מצד מתנחלים בתגובה על הפיגוע. ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית התייחס לאמירה של דובר צה"ל על לקיחת החוק לידיים ואמר במשדר המיוחד של ynet בעקבות הפיגוע כי מדובר ב"אמירה מקוממת".
בעל החומוסייה: "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שהמקום יהיה נורמלי, יפרח ויהיה שוקק חיים ונעים. אנו קוראים לממשלה לתת לנו את האפשרות להתקדם פה - ובמקום שבו גדעו חיים, להוסיף חיים"