האיחוד האירופי מקדם הליך חקיקה ייחודי חדש לסמארטפונים ולטאבלטים, לפיו יידרשו היצרנים לאפשר החלפה עצמית של הסוללות במכשירים, שייכנס לתוקף כבר ביוני או ביולי 2025. החקיקה הייחודית, המכונה Ecodesign, מקדימה את "חוק הסוללות" שאושר בשבוע שעבר בפרלמנט, שמגדיר כללים חדשים לסוללות הנמכרות בתחומי האיחוד. אם בחוק המקורי תאריך היעד נקבע ל־2027, בהליך החדש הוא הוקדם ל־2025.
על פי שני הליכי החקיקה, סוללות צריכות להיות ניתנות להחלפה "על ידי אדם שאינו איש מקצוע". אולם, אם לפי "חוק הסוללות" ייפטרו היצרניות מהחובה אם מדובר בסוללות קבועות עמידות במיוחד (כלומר שומרות על 83% מיכולתן אחרי 500 מחזורי שימוש, ובמכשירים אטומים למים ולאבק) – ההליך החדש לא מאפשר זאת.

ייצוגית נגד חברת החשמל: מאחרת בתשלום ליצרנים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בטענה לאיחורים בתשלומים המגיעים ליצרני חשמל פרטיים. סכום התביעה הוא 10 מיליון שקל. על פי הנטען בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד דורון רדעי וניצן גדות, במהלך העשור האחרון, בעקבות רפורמה במשק החשמל, עודדה ממשלת ישראל כניסה של יצרני חשמל פרטיים, תוך מתן דגש לאנרגיות מתחדשות כגון מערכות סולאריות. התובעת, בעלת מתקן סולארי לייצור חשמל בעיר מעלות, טוענת שחברת חשמל נוהגת לאחר בביצוע התשלומים המגיעים לה עבור ייצור חשמל והעברתו לרשת הארצית, וכי הבעיה החריפה בשנה האחרונה, דבר אשר בא לידי ביטוי בעיכוב כל התשלומים. על פי הנטען בתגובת חברת החשמל שצורפה לבקשה, מדובר באיחורים אשר נובעים מ"תקלות מחשוביות".