גובר הלחץ על היצרניות להימנע מעליית מחירים: הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להוציא צו מינהלי נגד שלוש חברות המשקאות: החברה המרכזית, טמפו ויפאורה, ששולטות בקטגוריה, בדרישה לעצור את העלאות המחירים שעליהן הודיעו. מדובר במהלך תקדימי.
בהודעה נכתב כי "החלטת החברות להעלות את מחירי מוצריהן במקביל, כאשר שלושתן שולטות ברובו המכריע של שוק זה, פוגעת בחופש הבחירה של הצרכנים, והצרכנים נאלצים לרכוש את המוצרים על אף ההעלאה במחיר, דבר זה מהווה הפעלת השפעה בלתי הוגנת על הצרכן הישראלי". הרשות דרשה לבטל לאלתר את העלאת המחירים המתוכננת, ובמקום שבו בוצעה העלאת מחירים להשיב את המחיר לקדמותו. אם יופר הצו יוטל עיצום כספי או לחלופין יינקט הליך פלילי. מהחברה המרכזית נמסר: ״פניית הרשות נראית על פניה מופרכת, חסרת כל בסיס עובדתי ומשפטי וחורגת במובהק מתחומי סמכותה״.
1 צפייה בגלריה
yk13476611
yk13476611
צילום: עמית שעל
קוקה־קולה תפצה
בתוך כך, בעקבות הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים תעניק פיצוי בשווי של כ־7.7 מיליון שקל לכ־98 אלף אנשים. זאת בדרך של מתן שובר ל־8 בקבוקי קוקה־קולה של 1.5 ליטר – כך עולה מהסדר פשרה בביהמ"ש המחוזי מרכז. במסגרת הבקשה נטען באמצעות עוה"ד אוהד שמילוביץ ותום שנפ כי החברה שלחה דברי פרסומת בניגוד לחוק. החברה ציינה כי היא מפעילה יישומון (אפליקציה) שדרכו היא מציעה הטבות, ועקב תקלה ההודעות הפרסומיות נשלחו לכלל הלקוחות הרשומים לאפליקציה. ההסדר יחול על כל מי שנרשם לאפליקציה מדצמבר 2021 ועד אפריל 2022 וקיבל ממנה דברי פרסומת.