על סף פיצוץ: העימות בין משרד האוצר לשרת התחבורה מירי רגב הסלים אתמול.
מה שהחל כריב על העלייה הצפויה של 12% בתעריפי התחבורה הציבורית גלש לעימות סביב רכבת הקליע בין קריית־שמונה לאילת שתכנונה לא נמצא כעת בתקציב, וסביב תקצוב פרויקטים תחבורתיים אחרים. באוצר החליטו: עוצרים העברת תקציבים עד שיגיעו לסיכומים. גורמים בכירים בשני המשרדים טענו אתמול כי חלה התדרדרות ביחסים וקשה לראות כיצד מסתיים הסכסוך.

כזכור הוויכוח פרץ ביום ראשון לנוכח העלייה הצפויה של מחירי התחב"צ ב־12% עם עליית מחירי המדד ב־1 ביולי. עלייה שצפויה להיכנס לתוקף משום שהעניין טרם נפתר. במשרד האוצר טענו כי עלות ביטול ההעלאה הינה כ־300 מיליון שקל, שהיו אמורים להיכנס לקופת המדינה.
באוצר טענו: ״הצענו מספר אפשרויות לפתרון בהן אפילו לשנות את פרויקט הדגל של השרה 'צדק תחבורתי' שאמור לשנות את עלויות התחבורה הציבורית כפי שהיה בתוכניתה של השרה לשעבר מרב מיכאלי, כך שהשינויים במחירים שהציעה רגב לתוכנית יחולו רק על נסיעה באוטובוסים ללא שינוי במחירי הנסיעה ברכבות״. גורמים באוצר עוד טענו כי ״מדיניות השרה לא תעודד מעבר לתחבורה ציבורית וטוב היה לו היו משקיעים משאבי ציבור בהגברת התדירות ואמינות של אוטובוסים בישראל״.
לפי טענת האוצר במשרד התחבורה מנסים לקחת כספים מתקציבים של פרויקטים קיימים כדי למנוע את העלייה במחיר הנסיעה באוטובוסים או לטובת הקמת הרכבת לאילת, אולם מדובר בהפרה בוטה של הסיכומים ולא ניתן לעשות זאת. "לא יכול להיות שיחליטו לוותר למשל על תוכנית החומש לכבישים ולהסיט תקציב שאושר לשם כך לטובת הרכבת לאילת. כרגע הוחלט לא להעביר תקציב לפרויקטים חדשים, עד שלא יסוכם מה בדיוק רוצים לתקצב". בכירים במשרד התחבורה טענו כי פקידי האוצר עוצרים פרויקטים חשובים. ״אם הם ימשיכו להסתכל דרך החור של הגרוש, פתרונות התחבורה העתידיים לא יתקדמו לשום מקום״, אמר בכיר במשרד התחבורה. ״תוכנית הרכבת לאילת מתקדמת ותובא בקרוב גם לאישור הממשלה״.