במקרים לא מעטים, ציטוט שהובלט מתוך ראיון לא בהכרח מייצג את כולו. הכוונה היא לא רק לאירועים בנוסח "הדברים הוצאו מהקשרם", אלא יותר להחמצת הלך הרוח של השיחה. מה שנשמע מטריד ומקומם בקליפ קצר או בפרומו מקבל לבסוף תמונה יותר מלאה ועגולה.
זה לא הסיפור בראיון שערך דני הכט עם ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה). האחרון עורר קבס אחרי שהכתיר את קהילת הלהט"ב בתור "איום" יותר מסוכן מכל אויבי ישראל, מאיראן ועד דאעש. בנוגע לטקסט עצמו יש להבהיר בתום הצפייה: פינדרוס לא התבלבל, לא גמגם וגם לא חזר בו. הבהרות בנוסח "דבריי נאמרו בהתייחס לתנועה שמעודדת באופן אגרסיבי תופעה שהתורה אסרה...ולא כנגד אף אדם באופן אישי" הן עלבון לאינטליגנציה, שזה דווקא משהו שלא חסר לפינדרוס.
אגב, מעניין שההסתייגות החלבית של ראש הממשלה פורסמה בשם הליכוד ולא הופיעה באימפריית הרשתות החברתיות של נתניהו. בכל זאת, לא מדובר במאמר של פובליציסט זניח או בהתבטאות של זמר ותיק מהמחנה השני, שלא לדבר על נבחרת הציבור גלית גוטמן.
אולם הכתבה המלאה, 20 דקות של מגזין קלאסי (כולל סוכריות כגון שיטוט בשטח, נימה אישית וכמובן אכילת חמין), מגוללת בתוכה דרמה יותר גדולה אפילו מהכותרת: מה שפינדרוס חושב על קהילת הלהט"ב הוא חלק מאג'נדה סדורה וקשיחה (לצד שלילת לימודי ליבה, ריסוק בג"צ וחיזוק המונופול האורתודקסי על נישואים וגירושים), שבה לא חשוב מה קורה עכשיו אלא מה יתרחש בעתיד שהולך ומתקרב.
לא סתם פינדרוס שאל בזחיחות את הכתב: "מה אתה מציע? מה תעשה עוד עשר שנים? מה תעשה עוד עשר שנים, עוד 15 שנה, כשהאוכלוסייה החרדית מכפילה את עצמה? הבן שלי בן 14 והנכדים שלי יהיו פתאום בני 18 ויילכו לבחירות ויצביעו. מה תעשה אז?". זאת אחת השאלות החשובות ביותר שישראלים וישראליות שעדיין מאמינים בחזון הציוני צריכים לענות עליה כרגע. אלא שפינדרוס לא באמת סקרן לשמוע חלופות, וה"מה תעשה עוד עשר שנים" שלו נשמע פחות כמו "שתף אותי בחששותיך" ויותר כמו איום.
לא פחות מעניין הוא שמבחינת פינדרוס, "האוכלוסייה החרדית" היא ישות הומוגנית. הוא לא מתרשם מהאופטימיות של דמויות כמו ד"ר יובל אלבשן ועמית סגל. זה לא אומר שהוא צודק והם טועים או להפך; זה כן אומר שאישיות לא בלתי מרכזית בציבור החרדי, זה שעשוי לקבוע את גורלה של ישראל כמדינה מפותחת, מתכונן להתנגשות. ואולי בעצם זה המסר הכי קודר של הכתבה: פינדרוס לא נרתע מעימות; לפעמים נדמה שהוא ממש מתרגש לקראתו. אולי כי פינדרוס משחק על זמן, ושם ניצחונו די מובטח.