1. עוד לפני שהספקנו להתאושש ממסע הקסם של נבחרת הנוער במונדיאליטו, הגיעה אתמול הנבחרת הצעירה והוכיחה שעוד מוקדם להתעורר מהחלום (גם אם הנבחרת הבוגרת גרמה לנו בין לבין לפהק מול בלארוס ואנדורה). נכון, ישראל לא הציגה כדורגל גדול במשחק הפתיחה של יורו הצעירות בגיאורגיה, אבל יצאה עם תוצאה אדירה – 1:1 נגד אלופת אירופה המכהנת ואחת המועמדות לזכות בטורניר – גרמניה החזקה.
2. וכמו בכל סיפור טוב יש גם גיבור, תשאלו את אופיר חיים. דניאל פרץ (22) נחשב כבר כמה שנים לשוער העתיד של הכדורגל הישראלי, ואתמול הוא הוכיח שמדובר בשוער ההווה. במו ידיו ולעיני סקאוטים מכל היבשת, שוער מכבי ת"א העניק את הנקודה הכל כך יוקרתית לגיא לוזון, כשהדף שני פנדלים ורשם עוד כמה עצירות נהדרות. אגב, לוזון ידע בסיום למי הוא צריך להודות, ואמר שפרץ הוא השוער הכי טוב בעולם לגילו. נו, טוב, לוזון ידוע כמאמן שמדבר מהבטן, בעיקר כשהדופק משתולל. אבל על כך שמדובר בשוער שלא צומח כאן בכל שנתון, אין בכלל ספק. זה הרי אותו פרץ שסידר לישראל את הכרטיס ליורו עם מפגן עצירות בדו־קרב הפנדלים בפלייאוף העלייה מול אירלנד. בקיצור, גדל לנו שוער של משחקים גדולים. רק שימשיך ככה.
1 צפייה בגלריה
yk13478809
yk13478809
צילום: Asi Kipper
3. ויש גם גיבור ישן. אחרי הגולים בצבע שלו במונדיאליטו, דור תורג'מן קפץ כיתה כמו גדול והוסיף עוד ביצוע נהדר לקלטת. חלוץ מכבי ת"א קיבל כדור מאוסקר גלוך בדקה ה־20, פירפר את הבלם יאן אורל ביסק – והדהים את מעט האוהדים באצטדיון. אותו ביסק תיקן כשקבע שוויון כעבור שש דקות, ועל הדרך השכיח את החטאת הפנדל של יוסופה מוקוקו בדקה השלישית.
4. האמת היא שגרמניה הפתיעה בחולשתה. רק כדי לסבר את האוזן, מדובר בנבחרת שמתבססת על שחקני בונדסליגה. קחו את אותו מוקוקו מדורטמונד ששווה 30 מיליון יורו, או את קווין שאדה שמשחק לצידו בחוד, ונרכש מפרייבורג על ידי ברנטפורד מהפרמייר־ליג ב־25 מיליון יורו – המועדון שבר את שיא ההעברות שלו בשביל החלוץ הגרמני. זה פחות או יותר סדר הגודל, בעוד בנבחרת ישראל השחקן הכי יקר הוא חלוץ רד בול זלצבורג, אוסקר גלוך, ששוויו מוערך בשמונה מיליון יורו (נרכש על־ידי האוסטרים בשבעה מיליון יורו). היתר משתרכים הרחק מאחור.
5. ישראל הוציאה את המקסימום ממשחק שבו הגרמנים החזיקו בכדור ב־71 אחוז מהזמן ורשמו 16 ניסיונות לכיבוש שער, לעומת שישה שלנו. נכון, היה ללוזון גם קצת מזל, אבל הרבה אופי ובעיקר פרץ אחד. אגב, ישראל היא הנבחרת הצעירה ביותר בטורניר עם מספר נציגים מנבחרת הנוער, כמו רוי רביבו שהשלים טריפל אחרי שגם הופיע לפני מספר ימים במדי הנבחרת הבוגרת. והנבחרת הזו, שעוד סובלת מכושר ירוד של שחקנים כמו גלוך ועדן קארצב שהורחק לפני המחצית, הצליחה להתמודד לפחות ברמת המחויבות מול הגרמנים, ולהסתכל ליריבה חזקה ממנה בהרבה בלבן של העיניים. בעשרה שחקנים, כן?
ביום ראשון מחכה מפגש עם הענקית השנייה בבית, אנגליה שניצחה אתמול את צ'כיה 0:2. אנחנו קונים נקודה נוספת. גם לוזון.
ישראל: פרץ, ג'אבר, למקין, גאנדלמן, גיל כהן, רביבו, אזולאי (75 חלאילי), קארצב (הורחק 45), גלוך (85 לאיוס), בילו (46 בר), תורג'מן (64 טוקלומטי).