אוכל: קאלו באבא וליטל ברזני מקבלים את פני האורחים הנכנסים למסעדה שלהם על כביש 99 הסמוך לקריית־שמונה עם חיוך נעים ומזמין. לפני שניגשים לאוכל, אספר שיש כאן סיפור אהבה חוצה יבשות של קיבוצניקית משדה נחמיה ואיש דת לשעבר מפושקר, שהביא בסופו של דבר לחיים משותפים בארץ והקמת מסעדה. המקום הוא מעין מקדש לתרבות ההודית, ולצד האוכל הנהדר, המוזיקה המותאמת והאווירה הנעימה, תמצאו גם תבלינים מיוחדים למכירה, קטורות ופריטי דקורציה מהודו.
קאלו באבא היה נער מלומד, הדובר חמש שפות כולל סנסקריט, שנועד להיות כהן דת כמו רוב הגברים במשפחתו. לאחר שסיים את לימודיו וכבר הוסמך להיות איש דת, בחר להקשיב לקול הפנימי ולנטוש את הדרך שייעדו עבורו הוריו. הוא פתח עסק מצליח של בדים ומצעים, הפך לבעלים של הוסטל ומסעדה, שאליה הגיעו מטיילים ישראלים רבים ושם גם הכיר את ליטל ברזני. אחרי ניסיונות של שניהם לתחזק קשר מרחוק, החליט קאלו להגיע ולחיות בישראל עם בחירת ליבו בקיבוץ שדה נחמיה.
למסעדה של קאלו וליטל קוראים טאלי, על שם ארוחת הפועלים שמאות מיליוני הודים אוכלים מדי יום. טאלי היא ארוחה מלאה של מספר תבשילים המוגשים על צלחת מתכת או על מגש עם שוליים מוגבהים המחולק לתאים, ובכל תא תבשיל שונה המוגש לצד אורז ופת לחם מסורתית.
הזמנתי את הטאלי של קאלו וקיבלתי מגש עם חמישה תאים. באחד היה אורז בסמטי, בשני היה תבשיל תפוחי אדמה וכרובית עם טעמי כורכום הנקרא אלו גובי, בתא השלישי היה תבשיל צ'אנה מסאלה - חומוס עשיר טעמים ומעט פיקנטי, ברביעי דאל עדשים כתומות ועוד תא עם תבשיל אפונה וגזר.
עם הטאלי הגיע צ'פאטי (סוג של לאפה הודית) מקמח מלא ששרפו על אש גלויה ממש לפני ההגשה ובדיוק לפי הספר. לצד צ'אטני מעולה מסוגים שונים כמו עגבניות, קוקוס, כוסברה ופלפל שהוגש בצד, זו הייתה פשוט חוויה שלמה וטעימה. כיף לאכול את הטאלי מתוך מגש התאים ולבחור בכל ביס תבשיל אחר עם צ'אטני שונה, ולפעמים גם לערבב. החוויה של הטעמים באמת ברמה גבוהה ונאמנה למקור. מנעד הטעמים והניחוחות ההודיים וטעמי ההל השחור או פרחי האניס שהצטרפו לשלל תבלינים איכותיים שטוחנים כאן במקום וזרקו אותי להודו.
ניכר שבמטבח הזה אין פשרות ואת הכל מכינים כאן מאפס, וגם לא מוותרים על שום תהליך. זה ראוי להערכה וזה כמובן בא לידי ביטוי בצלחת. יש גם תפריט עשיר שממנו ניסיתי גם פאני פורי מעולים ושתיתי צ’אי נהדר.
תוכלו למצוא גם סמוסה, דאל מקאני, פלאק פניר, מסאלה דוסה ועוד רפרטואר מרשים.
רחוב: מסעדת טאלי ממוקמת במתחם נופית החרמון, מעגן עצירה ומתחם מסחרי על כביש 99 שבו מספר חנויות ומסעדות. כביש 99 מחבר בין קריית־שמונה לרמת הגולן ומוביל בין היתר לשמורות טבע וגנים לאומיים, לאתרי קמפינג ונקודות תצפית ולאתרי תיירות שווים.
החל מהבניאס עוקב הכביש למעשה אחר תוואי הזרימה של נחל סער, ובחורף מגיעים לכאן אלפים כדי לצפות בזרימת הנחל ובמפל המרשים. בתקופת הקיץ מומלץ להגיע לצינון בין פלגי המים הקרים בשמורת תל דן או בשמורת נחל הבניאס על הציר הזה.
אפשר גם ליהנות משיט בנהר הירדן בקיאקי כפר בלום או קיאקי הגושרים, ואפשר גם לבחור לטייל באזור מצודת נמרוד המרהיבה ויער אודם ואף להגיע עד לבריכת רם. יש שפע של מים, טבע ונוף באזור שיוכלו למלא לכם טיול של יום כמו גם סופ''ש שלם. עכשיו כשיש גם הודית טובה להגיע אליה, כל שנותר הוא לתכנן את הטיול לצפון.
טאלי. נופית החרמון, קרית שמונה. טלפון: 04-607-7764