1 צפייה בגלריה
yk13483656
yk13483656
צילום: דניאל מילר
פסטיבל הקולנוע ירושלים חוגג את המהדורה ה־40 והשנה הוא יהיה מושקע במיוחד. בטקס הפתיחה שייערך בחמישי הקרוב יוקרן בבכורה ישראלית "גולדה", סרטו של הבמאי גיא נתיב בכיכובה של הלן מירן על ראשת הממשלה גולדה מאיר בתקופת מלחמת יום כיפור. סרט הנעילה יהיה "אנטומיה של נפילה" – מותחן פוליטי אינטליגנטי, שביימה ז'וסטין טרייה וזכה לאחרונה בפרס "דקל הזהב" בקאן. את הסרט מובילה סנדרה הולר המעולה, שמשתתפת בסרט נוסף בפסטיבל - "סיסי ואני" על שנותיה האחרונות של אליזבת, קיסרית אוסטריה, הידועה בכינויה "הנסיכה סיסי".
התוכנית האמנותית כוללת יצירות רבות שנחשפו השנה בפסטיבלים בינלאומיים נחשבים (ונציה, קאן, ברלין), שנבחרו בקפידה על ידי רוני מהדב־לוין ואלעד סמורזיק, מנהלי הפסטיבל. במסגרת חגיגות יום ההולדת העגול של הפסטיבל יוקרנו בו גרסאות משופצות של סרטים, שהוצגו בו במהלך השנים ובהם "נרדפי החוק", "רעל", "היו זמנים באמריקה", "מקס אהובי", "איידהו שלי" לצד עותק משוחזר חדש של "חסד מופלא" של הבמאי המנוח עמוס גוטמן מ־1992.
תחרות הסרטים באורך מלא של הפסטיבל מסקרנת במיוחד: 9 סרטים חדשים כחול לבן מתחרים על הפרסים. / אמיר קמינר
פסטיבל קולנוע ירושלים ה־40, 23-13 ביולי, סינמטק ירושלים ובאולמות ובאתרים נוספים בעיר. פרטים נוספים והזמנת כרטיסים באתר הפסטיבל.