דהמה באוצר: לאחר אישור התקציב משרד התחבורה מבקש "רק" עוד מאה מיליארד שקל לתכנון הרכבת לאילת. מדובר בכחמישית מתקציב המדינה כולו ל־2023, העומד על 484 מיליארד שקל. גורמים באוצר הגדירו זאת כ"בקשה הזויה". רכז הסעת המונים באגף התקציבים באוצר איציק דניאל כתב מכתב זועם לממלא מקום מנכ"ל משרד התחבורה אבנר פלור בגין בקשת משרד התחבורה לתוספת של מאה מיליארד שקל לתקציב הרב־שנתי לטובת פיתוח פרויקט המסילה בין קריית־שמונה לאילת.
במכתב מביע דניאל תדהמה מהבקשה, זאת לאחר שבתקציב שרק עבר בשבועות האחרונים, קיבל משרד התחבורה כ־200 מיליון שקל לקידום התכנון של הפרויקט. לטענתו הבקשה החדשה "עומדת בניגוד לסיכומים מליל אישור התקציב בממשלה בין ראש הממשלה, שר האוצר ושרת התחבורה". כמו כן טוען דניאל כי קידום החלטת הממשלה עומד בניגוד לסיכום התקציבי (עליו פלור חתום) וכי אם הפרויקט יקודם הוא יהיה צריך להיות ממומן מהתקציב הקיים של משרד התחבורה.
בחלקו השני של המכתב מבקש דניאל מפלור הוכחות לכדאיות הפרויקט, תוך כדי שהוא רומז לכך שבעבר העניין נבדק והוכח כי מסילת רכבת בין קריית־שמונה לאילת אינה כדאית כלכלית. "מתוך רצון לבחון את ההחלטה באופן מקצועי, נבקש לקבל מסמכים המתייחסים לעבודת המטה שבוצעה במשרד התחבורה ביחס לתוכנית המוצעת. בפרט, נבקש לקבל את הנתונים שהיו בבסיס ההחלטה, כגון: צפי לנוסעים בכל מסילה; על בסיס מה ניתנו האומדנים התקציביים (בהינתן שחלק מהמסילות לא מקודמות סטטוטורית); לו"ז צפוי לתכנון ולביצוע של המקטעים השונים; מהי הסכמה התפעולית שתומכת בהחלטה; מהי תוכנית לרכש ציוד נייד; מהי ההשפעה הצפויה על המסילות הקיימות ועוד".
בסיום המכתב נטען כי בתקציב סוכם שיועברו כ־46 מיליארד שקל לתקצוב תוכנית פיתוח לרכבת, שבמסגרתה נעשה תיעדוף על ידי גורמים במשרד התחבורה אילו פרויקטים לקדם.