יש הרבה דרכים להתחיל עם נשים, אבל מעט מפוקפקות כמו להשתמש במשפטי פתיחה מעוקבים בטיקטוק. "את מכירה את הבחור שכל יום מגיע לחנות מיצים עד שיום אחד המוכר מסתכל עליו ואומר לו, 'להכין לך את הרגיל?' אז החלטתי שכל יום אתחיל עם מישהי עם משפט פתיחה שאנשים יכתבו לי בטיקטוק ואעלה סרטון, עד שמישהי תגיד לי כשאתקרב, 'היי זה אתה, אני מכירה אותך מהטיקטוק'", מספר איתי עוזרי בן ה־24 שהתוכנית שלו התקדמה יפה עד שהיום הוא מאמן להתפתחות אישית, להגדרתו, ואושיית רשת.
איזה משפטים כתבו לך?
1 צפייה בגלריה
yk13482339
yk13482339
צילום: איליה מלניקוב
"היה 'פיצה או סושי?' 'זיו אמר לי להתחיל איתך' והיא שואלת, 'מי זה זיו?' ואני עונה, 'זיו פנייך היפות'. וגם 'זוכרת אותי?' גם אם אנחנו לא מכירים קודם. אני לא אומר לגברים שאני מאמן להתחיל ככה, זה נטו בשביל הסרטונים בטיקטוק והשיווק'".
מה הכי ויראלי?
"בחורות יפות, אין מה לעשות. וגם סרטונים שבהם רואים שהולך לי עם בנות ממש טוב, או ההפך, רגעים מביכים כשהן מייבשות".
איך אתה חושב שזה גורם למישהי להרגיש שהתחלת איתה רק בשביל סרטון?
"ברור לי שכשאתה הולך ומתחיל עם מישהי לסרטון והיא מבינה את זה, זה כביכול יפגע בה. אבל אם היא לא יודעת זה מחמיא לה, וגם אם היא יודעת, זה אמור בכל זאת להחמיא לה. בסוף זה בשביל מטרה גדולה, לגרום לגברים בארץ לגשת למישהי שמוצאת חן בעיניהם, אז זאת הקרבה מצידה בטווח הקצר כדי שכשהיא תראה מישהו שהיא באמת תרצה שייגש אליה והיא עושה לו מבטים, יהיה לו את האומץ לגשת".
× × ×
זאת לא שיחה מהעשור הקודם. אם את אדם ממין נקבה שצועד בשדרה מרכזית בתל־אביב, גבר מרוגש עדיין יכול לעצור אותך ולשאול, "תגידי את אוהבת מים? כי כבר את אוהבת 70 אחוז ממני", או לקבוע "יש לך פרצוף של מנהלת שיווק, אני טועה?" אבל עכשיו, הוא גם יכול לשגר את התגובה ההמומה שלך לטיקטוק ולערום רבע מיליון לייקים. השיטה המכונה "אומנות הפיתוי" ששלחה גברים בתחילת שנות האלפיים לפלרטט עם נשים ברוטשילד ותוך כדי לקבע מערך אמונות שלם על יחסים בין המינים, נולדה מחדש כז'אנר התפתחות אישית, והטיקטוק - מרחב שמתגמל בטראפיק קרינג' ורגשות אנושיים מבעבעים - הפך את הדון ז'ואנים מדור ה־Z למנטורים משגשגים.
אביטל צ'רבצקי, בת 24, היא אישה בתחום כמעט גברי לחלוטין. "אם תסתכלי בסרטונים שלי אני לבושה בצניעות ובבגדים ארוכים, כי אני משדרת סמכות ולא פיתוי. לא תראי גם תמונות שלי בביקיני. חשוב לי להיות מוסרית ואתית כלפי הגברים שמגיעים אליי ולא להשתמש במיניות שלי כדי למשוך קליינטים כמו שנשים היום לצערנו עושות".
צ'רבצקי מבטיחה לאותם הקליינטים "להפוך מגברים לאריות". בטיקטוק שלה היא משחררת סרטונים על איך תזרים שלישייה, ואיך למקבל שתי נשים בצורה נכונה. "בגיל 16 השתלבתי בקהילה הישראלית של אומנות הפיתוי. זה היה אני ועוד 200 גברים יוצאים לעזריאלי. יצאתי גם קצת עם נשים וגם היום אני ביסקסואלית, יש לי זווית ראייה רחבה, אז יכולתי לתת מהניסיון שלי כאישה שמתחילים איתה וכאישה שמתחילה עם נשים".
מה הייתם עושים בקניון עזריאלי?
"היינו מסתובבים ומדברים עם בנות, מנסים לאסוף מספרים, לקבוע לבלות ביחד. הגברים רצו לדעת מה יש לי להגיד על האינטרקציה עם הנשים ומה אני כבחורה חושבת שהיה חסר. כשהשתחררתי מהצבא התחלתי לעבוד עם חברת דייטים גדולה כפרילאנסרית וכתבתי להם בלוג. הבנתי שנותנים לגברים בקורסים האלה טכניקות אולדסקול, אז הקמתי חברה משלי".
מה חשבת שחסר לגברים?
"שתי מערכות יחסים נהדרות שלי התחילו לדעוך כי בגברים המדהימים שיצאתי איתם הייתה חסרה לי אסטרטיביות. הבנתי את ההשפעה התרבותית עליי של הפמיניזם הרדיקלי, שטוען שנשים לא צריכות גברים, בשילוב עם תנועת המי־טו. הבנתי שזה יוצר גבר שמרגיש פחד מהעם הנשי, שעל כל תנועה הכי קטנה היא מבקשת להגיש עליו תלונה. בגלל השילוב הזה החלטתי שאני מקימה את המרכז להעצמה הגברית. הפתרון הוא לא ללמד אותם איך להיות דון ז'ואן טוב יותר, אלא שיאהבו את עצמם וילמדו לאהוב את הצלקות ואת הכאבים שלהם".
מאיפה בעצם יש לך יש את הכלים האלה? נשמע כמו משימה לטיפול פסיכולוגי ארוך, שמוביל אדם עם הכשרה טיפולית.
"למדתי כשנתיים NLP וקראתי עשרות ספרים בנושא כנערה".
אחרי שהוא מלמד לתפוס את תשומת הלב של הבחורה ולהשיג איתה דייט, משאיר איתי עוזרי הוראות הפעלה לגישה הגברית שעליך להפגין, כמו למשל "תפסיק לדבר כמו כוסית כשאתה ניגש לכוסית". אין לו בעיה להודות שהכותרת ממוקסמת לצורכי ויראליות. "כוסית זאת מילה שאני בחיים לא אומר, וברור לי שהיא פרובוקטיבית ומושכת תשומת לב. זה טריק שיווקי שמביא הייט. ואת צודקת שגברים יכולים גם לא להיות הגבר־גבר, אבל אני לא מתחבר לזה, זה גורם בין היתר ליותר גירושים ויותר בגידות. זה לא שאתה לא צריך להראות רגשות, אבל בחורה בטבע שלה זה להימשך לאנרגיה גברית, ולגבר שיותר מוביל ושולט".
מי הקהל שאליו אתה פונה?
"אם מישהו מגמגם או בעל מוגבלות כלשהי, אני יודע שהוא צריך בחורה שתקבל אותו ככה ואני לא בהכרח יודע למצוא את הבחורה הזאת, ולכן לא נתחיל מראש את התהליך. אני מושך אליי חבר'ה שמוצלחים בדברים אחרים. אפילו אנשים מלה פמיליה מגיעים אליי. אני עצמי בחור נורמטיבי, הייתי קצין ביחידה מיוחדת, לא איזה קריפי או מישהו מוזר".
והפתרון הוא עדיין להתחיל עם זרות ברחוב באופן מאורגן?
"אני גם לא מתחבר לפיק־אפ, לזה שהולכים לרוטשילד־דיזנגוף ופונים לבנות שעה־שעה וחצי מרוכז. זה לא אמיתי. אני יוצא עם חבר לים ואנחנו מתחילים לדבר, וזה עושה לבנות אקשן בישיבה המשעממת שלהן כשהן רק יושבות ומחכות שמישהו יתחיל איתן, זה עושה להן את היציאה".
× × ×
בטיקטוקים של ג'וני סיניאבסקי (29), חשפן, ברמן ומנטור, הוא לא יוצא להתחיל עם נשים ברחובות, אלא עושה תרגילי מתח בחוף ומצלם את עצמו מקליט פודקאסט כחלק מטרנד בטיק טוק. "מה שמבדיל אותי מהמנטורים האחרים זה שאני התחלתי עם פצצות שאף אחד מהם לא השיג, אף אחד מהם לא יכול ללכת לווילה ולהשתלט על 20 בחורות שבוחנות ובודקות אותו. הצלחה עם נשים קשורה לטכניקה ולכוונה, אתה צריך להיות מיומן תקשורתית ועם מודעות, ועם כוונה אותנטית באמת להכיר ולא לעשות פוזות. גם חשפנים שנסגרים ובאים בפוזה נופלים בזה, ואז כבר לא מצליחים עם קהל של נשים. אני אשכרה מגיע לווילה עם 15־20 בחורות ובעצם מעביר אותן רכבת הרים רגשית לבד, או עם עוד חשפן. היום כשאני בן 29 ומאסטר NLP, ללכת ברוטשילד ולהתחיל עם בחורה זה בדיחה. אני לא מלמד גברים איך לצוד בחורות ואיך להיות מניאקים. אני משתדל לפעול בתדר גבוה, יש לי ערכים".
מה זה אומר?
"שאם יש בחורה שאני יודע שזה לא מתאים, אני אשתדל לחתוך את זה בשבילה. כדי שלא תתאהב בי".
איך הגעת לחשפנות?
"בגיל 24 כשעברתי מאילת לתל־אביב הייתי מאמן כושר בדיזנגוף סנטר ויום אחד הגיע למכון גבר ענק עם שרירים שנראה טוב, הוא סיפר שהוא חשפן והזמין אותי להופיע איתו באיזה ערב, הסברתי לו שאני לא רקדן אבל הוא בכל זאת אמר שכדאי לי. הגעתי לאירוע באיחור ממשמרת מלצרות, היו שם 100 בחורות והיינו אנחנו חמישה מאמני כושר עם פפיון ועוד צוות שהופיע, וכל הבחורות הצטלמו איתנו. אחרי פחות משנה הייתי חלק מהצוות".
טינדר רצה עשור, אפליקציות להיכרויות רק מתרבות ושוק הפנויים־פנויות מתאכלס יותר ויותר בדור המסכים, אלה שגדלו עם אייפון ביד. מה פתאום יוצאים לרחוב לחפש אהבה? נראה שמהסיבות האלה בדיוק. "תראי, אני לא מתנגד לאפליקציות, אבל יש איתן בעיה", מסביר יולי דוידוב בן ה־28 מאמן פיק־אפ ודייטינג שפגש כ־200 גברים. "כשגבר מתמודד עם חוסר ביטחון משווע, הוא לא צריך ללכת לאפליקציות כי אמנם הוא ישיג שם סקס, אבל לא יותר מזה. יש שם בקושי התאמות לגברים ואתה צריך לקחת צלם מיוחד שיעשה לך תמונות מחמיאות, כשבנות שהן לא בעלות היופי הממוצע מקבלות שם לייקים על ימין ועל שמאל. אז אם הוא ייכנס לאפליקציה הוא יחווה אשליה שהוא יכול להשיג קשרים ובחורות באפליקציות".
את הסרטון הכי ויראלי שלו מחק דוידוב כי הוא הפריע לאבא של השחקנית. הם מצולמים שם בדייט והיא שואלת אותו, "כאילו תיכננת שנשכב היום?" דוידוב מפציר בצופים הגברים לא להילחץ ובמקום זה להגיד: "למדתי שאם יש זרימה, מעולה ואם לא, גם מעולה. כיף לי איתך". בסוף הבחורה עולה אליו הביתה והוא מסתכל למצלמה בחיוך שובב. סרטון שמגלם יפה את ההתמודדות של גברים שנרתעים מהשלכות הפמיניזם והקדמה, אבל בכל זאת צריכים לפעול בחוקים החדשים שלהם, ולקרב אליהם נשים שלדבריהם "תפסו עצמאות". הם נצמדים הכי חזק אל השמרנות, ואז מגבירים. "זה גם בגלל זה שהנשים הולכות לצבא, את יודעת, זה גם הופך את האישה לגברית, האנרגיה הגברית שלה עולה באיזה שהוא מקום", הוא מסביר.
אתה רואה הבדל בין גישה של נשים בארץ לכאלה שגדלות בחו"ל?
"נשים עם נשיות יותר מוגברת. תראי פה את כמות הבנות שמגיעות למועדון עם סניקרס בארץ, לעומת מדינות אחרות שבנות באות בהן בעקבים. בנות מרגישות בנוח. ואיך שהן עונות לך כשאתה ניגש אליהן! בקרואטיה כולן אמרו לי, 'הו, ת'נק יו פור קאמינג' ופה הן יכולות להגיד לך, 'זדיין לי מהעיניים'. התחלתי לא מזמן עם בחורה בקינג ג'ורג' שאמרה לי, 'וואי אתה בדוק מאומנות הפיתוי נכון?' כשאומרים לי את זה אני מתחיל להסביר מה זה אומנות הפיתוי ומה ההבדל בין זה למה שאני עושה, אבל היא התחילה לומר לי 'אתה פתטי'".
זה לא חדש שבמחסן התחפושות שהוא האינטרנט אתה יכול להיות מה שתרצה, גם שוביניסט שמשחזר דעות ופרקטיקות מהסיקסטיז. אבל למה שתרצה? "אפשר אולי להבין שהדרכים הישנות כבר לא רלוונטיות, והדרכים החדשות כמו אפליקציות היכרויות לא מספיק טובות", אומר ד"ר גבריאל בוקובזה, פסיכולוג חינוכי שליווה את אנה ארונוב במציאת אהבה בריאליטי וכתב את הספר 'הדרמה של הגבריות החדשה'. "צריך לתת מקום ולגיטימציה לקושי ולצמא של מי מאיתנו שלא בזוגיות בגילים 20־40. החבר'ה האלה נכנסו לוואקום הזה, אבל אני חושב שאפשר לעשות את זה יותר מורכב, יותר רגשי ופחות הישגי. יש מקום להיות יותר אותנטיים ולא רק לדבר בשפה של 'איך להתחיל, איך להשכיב'".
מה דעתך על הטענה שמי־טו יצרה מצב שגברים חוששים לגשת לנשים?
"אני לא קונה את זה. זה נכון שהתרבות היום של 'מה צריך להגיד ואיך' היא עוצמתית ולהתחיל עם מישהי ברחוב, באוטובוס או בבר זה קורה פחות ופחות ונתפס כתימהוני ומוזר. מכל מה שראיתי בסרטונים האלה וצפיתי בהרבה מהם - חסרים שם מורכבות ותחכום. חסרה האינטגרציה בין לפסוע במישור של המי־טו שבו מכבדים נשים ונמנעים מכל דבר שנראה מטריד, פולשני ופוגעני, ומצד שני גישה של אסרטיביות וגבריות עם חן. מורכבות כזאת לא ראיתי בסרטונים".
איזה טיקטוק היית מייצר על הסיטואציה שאישה שואלת: תיכננת שנשכב היום?
"אותו גבר היה יכול בהחלט לקחת את הטיקט של העצמי האותנטי ולומר לה, 'אני באמת מאוד נמשך אליך וכן, הייתי רוצה שיהיה בינינו משהו, אבל אני לא אעשה שום דבר שיהיה לא מתחשב ולא רגיש, ואני שמח שהעלית את זה. טוב ששאלת ואני אשמח לדעת מה את חושבת'".