הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים בראשות שירה תלמי באבאי החליטה אתמול לקדם תוכנית להקמת בית חולים ציבורי בבית־שמש. התוכנית כוללת כ־770 מיטות, שייתנו מענה לאוכלוסייה עתידית של כ־360 אלף תושבים בעיר ובמטה יהודה. התוכנית, שקודמה כבר לפני כשנה על ידי עיריית בית־שמש, משתרעת על שטח כולל של 180 דונם. היא תואמת את תוכנית המתאר הארצית למערכת הבריאות המקודמת בימים אלה במינהל התכנון וכוללת הקמת 9 בתי חולים חדשים. / הילה ציאון

ויסוצקי הוכרזה מונופול, בתה ירוק ובחליטות צמחים

חברת ויסוצקי בבעלות שלום זיידלר הוכרזה לראשונה כמונופול על ידי הממונה על התחרות. מדובר במונופול בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים. זאת לאחר בדיקה שהחלה לפני כשנה וחצי ובתום שימוע שנערך לחברה בחודשים האחרונים. המשמעות היא שהרגולציה על ויסצוקי תהיה כעת מחמירה יותר וייאסר עליה שימוש לרעה בכוחה נגד הצרכן, המתחרים והקמעונאים. החלק של ויסוצקי במכירות תה ירוק וחליטות צמחים לקמעונאים גבוה מ־70%.

באבלס נכנסת לעולם המבוגרים ורכשה את רשת ונדום

"זו הכניסה שלנו לעולם המבוגרים". כך אמר אתמול ל"ממון" יודי לזר, מנכ"ל ושותף בבאבלס, יבואנית מותגי פרימיום לילדים, שרכשה את רשת ונדום למותגי יוקרה כמו מוסקינו, מקס מארה וקרל לגרפלד. ונדום שהייתה בבעלות משפחת פולק צברה חובות של 30 מיליון שקל ובאבלס קיבלה את אישור ביהמ"ש לרכישתה ב־2.5 מיליון שקל. באבלס נסחרת בבורסה לפי שווי של 120 מיליון שקל.