"לא הבנתי מה יש למונופולים של הספקים הגדולים להסתיר ומדוע הם מסרבים למסור את הנתונים הכספיים שלהם". כך אמר אתמול שר הכלכלה ניר ברקת במסיבת עיתונאים שבה הציג את "בליץ" החוקים שהוא מתכנן במטרה להגביר את התחרות בשוק הישראלי.
השר ברקת חשף חוק חדש נוסף, שיחייב מונופולים וספקים גדולים, לפרסם בפומבי את הנתונים הכספיים שלהם, כולל תמחור לגבי מוצרים שבהם נתח השוק שלהם משמעותי. לדבריו, "אנחנו רוצים לוודא שלא עושקים את הציבור ולקדם שקיפות במערכת". לשאלת "ממון" השר הודה, כי אין חוק דומה במערב, אך לטענתו "אין גם ריכוזיות ברמה כה גבוהה כמו בישראל".
1 צפייה בגלריה
yk13484103
yk13484103
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנוסף סקר ברקת את רפורמת היבוא שהציג השבוע תחת הסיסמה "מה שטוב לאירופה טוב לנו" ואמר כי כיום תופס היבוא 25% מהשוק בישראל. "המטרה שלי להגיע היא ל־50% יבוא. עם החוק החדש כל יבואן יוכל להכניס כל מוצר שעומד ברגולציה אירופית גם אם מיוצר בסין, באירופה או במקום אחר. זה לא בשמיים. אם מוצרי קרפור שמיובאים מאירופה זולים ב־40% זה אומר כמה החוק החדש יכול להוריד את המחירים. אנחנו מתחילים בשוק המזון והטואלטיקה, אבל לא נעצור שם ונתרחב לתחומים נוספים".
באשר ללוח הזמנים אמר, כי "אנחנו מקווים שעוד חודש וחצי נוכל להעביר את החוק בקריאה ראשונה. היעד שלנו להגיע לתיאום בין המשרדים באוגוסט ובמושב החורף להניח את החקיקה".