ואלה השמות: קארים בנזמה, אנגולו קאנטה, רובן נבס, קאלידו קוליבאלי, אדוארד מנדי ועוד כמה שטרם הוצגו באופן רשמי. הרשימה הזו מתארכת בכל יום, והטרנד המאוס הזה מחריב את הכדורגל שאנו כל כך אוהבים. הליגה הסעודית היא פקמן והכוכבים הגדולים באירופה הם הרוחות שהוא זולל אחת אחרי השנייה. זה כבר הפך למביך - שחקן, בדרך כלל מעל גיל 30, אך ממש לא בהכרח, מחפש את הצעד הבא בקריירה. אז מגיע אחד מהמועדונים הסעודיים ומציע לו משכורת מופרכת, ברמה שהוא אפילו לא דמיין שאפשרי לקבל, ובלי לחשוב פעמיים הוא אורז את החפצים כדי לשחק בסעודיה.
לפני כמה שנים הייתה זו סין שניסתה לצרף אליה את כל מה שזז, ובכמה מקרים אפילו הצליחה לפתות כוכבים אירופיים בדרג השני והשלישי, כולל כידוע את ערן זהבי - אך אי־אפשר להשוות את הטירוף המוחלט ונטול הרסן שמתחולל בקיץ הזה. בנזמה הוא עדיין, גם בגילו "המופלג", אחד משלושת החלוצים הטובים בעולם, ורק בתחילת השנה זכה בכדור הזהב וההחלטה שלו לסיים עם החלק המקצועני בקריירה ולהרוויח הרים של כסף היא אולי מובנת, אבל בהחלט מעצבנת.
כנראה שלכל אחד מאיתנו יש איזה סכום שיגרום לו לשנות את ה"לא" ל"כן", בטח אם אותו "כן" יסדר אותו ואת משפחתו כלכלית, כמה דורות קדימה. ועדיין, יש כאלו שעבורם הספורט, התחרותיות והניצחון חשובים יותר מעוד כמה מיליונים בבנק.
קבוצות הליגה הסעודית שלחו הצעות בערך לכל כוכב על באירופה, כולל למסי, שבחר בכסף האמריקאי - וכמה מהם פשוט סירבו מיד, בלי לשבת למשא ומתן, בלי לבדוק, חתכו את המגעים לפני שעוד החלו. סון יונג־מין (30), שנמצא בשיא הקריירה שלו, עשה את ההחלטה המובנת - עוד יהיו לו הזדמנויות לעשות את המכה. ללוקה מודריץ' לעומת זאת החלון הולך ונסגר, אוטוטו בן 38 הילד, אבל הוא מעדיף, כל עוד הוא מצליח להתחרות ברמות הגבוהות, לעשות זאת. לא פשוט לסרב ל"הצעה שאי־אפשר לסרב לה", ואז לחתום לעונה נוספת בריאל מדריד. אך כנראה שיש כאלו שקורצו מחומר מיוחד, כזה שפקמן לא יכול לטרוף.