תחילת היום השני למבצע־שאינו־מבצע בג'נין מצאה את השידורים המתגלגלים במבוכה השמורה לזמנים מתקדמים יותר: מלאי המחמאות לצה"ל אזל כבר שלשום אחר הצהריים. לא נשאר אפילו סרן במיל' או דסקאי לשעבר בשב"כ שיגיד שהפעילות "לא תשנה את המציאות ביהודה ושומרון". לא הייתה הפגנה להתלונן נגדה בגין הפרת ה"סולידריות".
אבל הצגה מנצחת לא מורידים, ובחדשות "קשת" הזדרזו להעלות הפקה טרייה של המחזמר "לחנך את סאמי", שבו יו"ר בל"ד סאמי אבו־שחאדה מבטא את דעותיו המקוממות וסופג תגובה ציונית הולמת מכל האולפן. לזכות חדשות ערוץ 12 יש לציין את ההקפדה על חידושים מרעננים: ראשית, המגישה אדוה דדון האשימה את אבו־שחאדה באמירת "דברים פופוליסטיים", שזאת דרך, ובכן, מקורית לתאר טקסטים פלסטיניים לאומניים באולפן עתיר גנרלים ובהובלת מגישה שאומרת שוב ושוב שצה"ל הוא "הצבא הכי מוסרי בעולם". מי יודע, אולי מבחינתה מדובר בכלל ב"דעה לא פופולרית".
שנית, לראות את ח"כ צבי סוכות מכנה את אבו־שחאדה "מחבל בחליפה" זה תיאטרון סאטירי במיטבו. אחרי הכל, יו"ר בל"ד אמנם מוביל מפלגה קיצונית שמותחת עד הקצה (ואף מעבר לו) את סבלנות הדמוקרטיה, אבל מבין השניים לא אבו־שחאדה היה יעד של השב"כ, חשוד בהצתת מסגד וחבר פרלמנט מטעם מפלגה שבה גינוי רפה לטרור יהודי נחשב לכותרת.
ואז, בהתפתחות ישראלית קלאסית כמו שהיא מדכאת, אירע הפיגוע בתל־אביב. את האין־אינפורמציה בנוגע לג'נין החליפה הדיסאינפורמציה על זהות המחבל, הנסיבות שבהן חדר לישראל ואפילו הרקע הבריאותי שלו. ברהנו טגניה ("קשת"), למשל, היה נרעש מהדיווחים הלא מאומתים (ובדיעבד הכוזבים) שלפיהם עסקינן בחולה סופני. בעת הצהרת המפכ"ל זה אפילו יותר הטריד אותו מהאמירה שהמשטרה ביצעה מעצרים של חשודים בסיוע למחבל. ככלל, יחסית לרזומה העשיר של טגניה בסיקור זירות מורכבות תחת לחץ של שידור חי, אפשר היה לצפות דווקא ממנו להפרדה יותר איכותית בין עיקר לטפל. ואם כבר דחוף לו לעסוק ממש ברגע הזה במעמדו של מפקד המחוז המודח, ניצב עמי אשד, עדיף שלא יכנה את מחליפו "עמיר פרץ" במקום פרץ עמר.
טגניה גם בלט לעומת עמיתיו מ"כאן" ו"רשת" במחמאות לשר איתמר בן גביר על כך שהוא פועל כדי שיותר ישראלים וישראליות יקבלו אישור לשאת נשק. במהדורה הוא ניפנף בנתון שלפיו בחמשת החודשים האחרונים אושרו כ־18 אלף בקשות מתוך 22 אלף (לא פחות מ־81 אחוז), ורק הוסיף ש"המדיניות" הנ"ל היא "שנויה במחלוקת". באמת מעניין איך יפתרו אותה אם בן גביר וטגניה יקבלו את מבוקשם.