עו"ד שני אילוז, שמתמודדת לראשות העיר טבריה, הגישה אתמול עתירה לבג"ץ נגד "חוק טבריה” שאושר במליאת הכנסת ויאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בועז יוסף, מקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, להתמודד מולה. התנועה לטוהר המידות והתנועה לאיכות השלטון עתרו לבג"ץ גם כן.
עו"ד אילוז אמרה ש"זהו חוק פרסונלי מושחת, שמטרתו לאפשר לראש הוועדה הממונה להתמודד. בושה לליכוד, בושה לקואליציה ובושה לבועז יוסף שעל שמו נכנס לספר החוקים חוק מושחת שכזה".
גם התנועה לאיכות השלטון התנגדה לתיקון לחוק הרשויות המקומיות. בתנועה אמרו: "מדובר בחקיקה פרסונלית שמטרתה הטבה עם אדם אחד שטרם מועד התיקון לא יכול היה להתמודד לבחירות". בעתירה שהוגשה לבג"ץ נכתב כי "התיקון הפרסונלי שקידם ח"כ עמית הלוי, משנה את כללי המשחק תוך כדי המשחק, ופוגע בזכות להיבחר של מועמדים אחרים בעיר טבריה. זו הצעה מסוכנת החותרת תחת ההיגיון הבסיסי בהקמת ועדה קרואה, שאמורה להימנע מעיסוק פוליטי ולפעול בצורה מקצועית בשיקומה של העיר".
יוזם החוק, ח"כ הלוי, הסכים לבצע שינוי בנוסח הצעת החוק, שלפיו תידרש תקופת צינון של שלושה חודשים. כלומר, אם יוסף ירצה להתמודד בבחירות הקרובות בחודש אוקטובר, עליו להתפטר בתוך חודש מהיום – שלושה חודשים לפני הבחירות המוניציפליות הקרובות.
הצעת החוק מבטלת למעשה את ההוראה האוסרת על מי שכיהן כחבר ועדה ממונה או על מי שעומד בראש ועדה להתמודד בבחירות לרשות מקומית שבה כיהן. על פי החוק הקודם, מכיוון שמי שעומד בראש ועדה קרואה לא נבחר על ידי התושבים, אלא מונה על ידי שר הפנים, נדרשת תקופת צינון של קדנציה אחת עד שיתמודד בבחירות באותה רשות. החוק המקורי עבר, לנוכח חשש שראש ועדה קרואה – שאמור להיות תפקיד מקצועי ונטול אינטרסים פוליטיים – ישתמש במשאבים שניתנו לו, מבלי שנבחר על ידי התושבים, כדי להתמודד על ראשות העיר.