אחרי שטינף על נגיד בנק ישראל וקרא לו "פרא אדם" שהיה צריך "לגלגל מכל המדרגות", שר המורשת התנצל על ה"סגנון" והסביר שהוא היה "לפני הקפה של הבוקר". האירוניה היא שההתנפלויות של הרב עמיחי אליהו הפכו להיות "הקפה של הבוקר" בישראל. לפעמים נדמה שזאת ממש העבודה שלו (שזה לא מפתיע, בהינתן המשרד המיותר שהומצא עבורו): להתייצב מול מצלמה או לעלות לשידור ברדיו ולגדף מישהו.
אתמול, למשל, אליהו התראיין ל"העולם הבוקר" של "רשת". חנוט בחליפה ועניבה בשבע ורבע בבוקר, לא נראה שהפעם הוא סבל ממחסור בקפאין. מצד שני, את עמי אשד אין טעם "לגלגל מתוך המדרגות": זה כבר קרה. לכן מה שנותר לאליהו זה רק למצוא עבורו טייטל. המחשב הפנימי פישפש בקובץ "כינויים דוחים" ושלף משם את "מוגלה". אפשר לסמן וי על סעיף הגועל, ועוד בשעה שבה אמורים להכין סנדוויצ'ים לילדים.
אלא שאליהו לא הסתפק בהברקה הזאת. "הפאשיזם הזה שנכנס לתוך המשטרה, שאתה לוקח את המשטרה והופך אותה לפוליטית", הוא התלונן. המילה "פאשיזם" הקפיצה את המגישה, גאולה אבן־סער. אולי כי היא רגילה לשמוע אותה מאגפים אחרים (לרבות נגד בעלה, ח"כ גדעון סער), או סתם כי לא היה מושג איך ולמה "פאשיזם" קשור לעניין. אז אליהו, שמהזחיחות שלו ניתן לחשוב בטעות שיש באמתחתו הישגים מלבד "שיא מקומי בהגעה לכותרות", התנדב להסביר: "ברגע שאתה מנסה להדיח ראש ממשלה, ברגע שאתה מכניס פוליטיקה לתוך המשטרה, ברגע שאתה חוקר אנשים על בסיס תפיסת עולם פוליטית, זה מסוכן לדמוקרטיה".
לזכותה של אבן־סער ייאמר שהיא לא התפוצצה מצחוק למשמע הטקסט הנ"ל, שיצא מהפה של חבר במפלגה שהמנהיג שלה הוא הפאשיסט הכי מצליח בתולדות הפוליטיקה הישראלית. מאידך, כמה מעייף ומיותר להגיב לטענות כאלה בשאלה "זה מה שחשבת כשחקרו את אולמרט". האבסורד בדברי אליהו לא נעוץ באירועים מלפני 15 שנה, אלא בסתירה המהותית והעכשווית שטמונה במניפסט שלו: אם את המשטרה צריך להרחיק מה"פוליטיקה", איך בדיוק הפתרון הוא מתן כוח חסר תקדים לשר, שהוא דמות פוליטית (כלומר מלבד היותו גזען ועבריין מורשע)? אם החשש הוא שחקירות ייפתחו "על בסיס תפיסת עולם פוליטית", מדוע בן גביר דרש וקיבל חוק (שאותו בג"צ שוקל לפסול) שמקנה לו סמכות "להתוות מדיניות" בתחום החקירות?
אבל אבן־סער חזרה לתבוע את עלבונו של אשד, מה שדי שימח את אליהו (אם לא כמו ההדחה של הניצב). הרי נוח לו שהסיפור הוא פרסונלי ולא התמונה הגדולה והקודרת (כפי שציין הפאנליסט אורן נהרי). ושם, אחרי הכל, אליהו וה"מוגלה" שלו הם בקושי הקפה הדלוח של הבוקר.