המשטרה התגאתה בפיטוריו של ראש המשמרת בזמן הרצח של הנער יואל להנגהל בקרית שמונה, בזמן שהיא מעניקה לו חבילת פרישה מעוררת קנאה שלא נפגעה ולו במעט חרף כתב האישום החמור שמח"ש הגישה נגדו.
רנ"ג חיים גבאי (51), שכתב האישום שהוגש נגדו כולל שיבוש הליכי המשפט, מרמה והפרת אמונים, שימש ראש משמרת סיור במשטרת קריית־שמונה בזמן הרצח. הפרשה נידונה בבית משפט השלום בנצרת.
2 צפייה בגלריה
yk13496424
yk13496424
צילום: אביהו שפירא
"בהמשך לאירוע הדקירה, הגיע ליעד אדרי למקום והחל לשוחח עם גבאי... גבאי הבחין כי אדרי מפוחד ונסער... במהלך השיחה סיפר אדרי כי היה מעורב בקטטה וביקש לקבל מגבאי מידע בדבר פעולות המשטרה במקום.. חרף זאת נמנע גבאי מלעכב או לעצור את אדרי ואף לא דיווח לאיש ממפקדיו או לאנשי צוות החקירה על אודות אדרי ועל החשד כי הוא מעורב באירוע הדקירה", כתב עו"ד אליסף קליין, סגן בכיר במח"ש. בנוסף, כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" וב־ynet, במהלך הלילה שוחחו אדרי וגבאי בטלפון 7 פעמים, וגם על כך רנ"ג גבאי לא דיווח למפקדיו.
"במעשיו, עשה גבאי דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, או להביא לידי עיוות דין, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת, וכן עשה, בהיותו עובד ציבור, מעשה מרמה והפרת אמונים", סיכם עו"ד קליין. "מדובר בשיבוש החקירה החמור ביותר שנתקלתי בו של פרשת רצח, ועוד מצד שוטר, ראש משמרת הסיור בזירה", אמר גורם בכיר בפרקליטות ל"ידיעות אחרונות".
2 צפייה בגלריה
yk13496206
yk13496206
יואל להנגהל ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה
אבל חרף האישומים החמורים נגד גבאי, הוא זכה לקבל את חבילת הפרישה החלומית שמקבלים רק שוטרים מעטים, אלה שפורשים בדרגת רב־נגד, הדרגה הבכירה ביותר לשוטרים שאינם קצינים. גורם משטרתי בכיר העריך, שגבאי צפוי לקבל פנסיה של כ-15,000 שקלים בחודש פנסיה בגלל דרגתו הבכירה ווותק של 31 שנות שירות.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון, ומיד עם היוודע התנהלותו של השוטר הוא הוצא לחופשה כפויה. לאחר עריכת שימוע הוא פוטר משורות החייל, בעילה של אי־התאמה, ומשכך, על פי פקודות המשטרה, אין אפשרות לפגוע בזכויותיו הפנסיוניות".
עו"ד בני תייאר, שמייצג את חיים גבאי, מסר בתגובה: "תנאי הפנסיה ניתנים לשוטר על שירות רב־שנים, אין שום סיבה בנוסף לפיטוריו המיותרים, לפגוע בשוטר בתנאי הפנסיה להם הוא ומשפחתו זכאים על פי דין. אני משוכנע שבסוף התהליך המשפטי, הוא יזוכה ותוכח חפותו, ואז ייחשפו כולם לעוול שנגרם לו בעצם הגשת כתב האישום נגדו".