3 צפייה בגלריה
yk13499735
yk13499735
צילום: מקס בחמן

ברד פודינג עם פירות יער, קפה ציונה

קפה ציונה הוקם לפני עשר שנים והוא אחד המקומות הנוצצים בשמי נס־ציונה והסביבה. עם מנות מדויקות שעושות שימוש בחומרי גלם טריים ומקומיים. לא פלא שבתפריט שלו תמצאו את אחד הברד פודינגים הטובים והקלאסיים. כזה שמבוסס על בריוש חמאתי עטוף בבלילת ביצים ושמנת ומעליו גלידת וניל מעולה וקרמית ורוטב פירות יער שמוסיף חמצמצות שמאזנת את הביס.
לא מדובר בגרסה מתחכמת של הקינוח הנפלא הזה כי אם בקלאסיקה מנחמת. תומר אומנסקי, קונדיטור ויוצר תוכן בתחום האפייה, מספר שהקינוח הזה מושלם גם בימי הקיץ החמים וששווה להגיע לכאן רק בשבילו. לא נותר לי אלא להצטרף אליו. שימו לב שהקינוח מספיק בכיף לשניים.
קפה ציונה, ויצמן 18 – נס־ציונה
3 צפייה בגלריה
yk13499733
yk13499733
צילום: מארק אורן

ברד פודינג עם רוטב טופי, מנסורה

דמיינו קובייה של ברד פודינג עשיר וחמאתי שעוברת צריבה אחרי ההכנה כך שמתקבלות קצוות זהובות ומקורמלות בצדדים. אל הקובייה הזו, שרק נראית תמימה, מתווסף גם כדור גלידה וניל ורוטב טופי שהופך את הקינוח למושחת, אבל כזה שאפשר לאכול ממנו עוד ועוד.
זה נשמע כמו פצצת מתיקות עזה אבל האמת היא שמדובר בביס מאוד מאוזן ולא מתוק מדי כך שניתן ליהנות ממנו גם אחרי ארוחה דשנה.
בתפריט של מסעדת מנסורה, שמגישה את הברד פודינג הזה, תמצאו גם המון מנות שמבוססות על ירקות ודגים כך ששבעים ושמחים בטוח תצאו משם.
מנסורה, סלמה 13 – יפו - תל־אביב
3 צפייה בגלריה
yk13500584
yk13500584
צילום: אסף קרלה
ברד פודינג עם שוקולד – פאט ויני
הרשת האיטלקית שפרושה ברחבי הארץ (קריית אתא, נתניה, חדרה, רגבה, חיפה, יהוד וכרמיאל) ידועה במאפים שלה שמכינים כאן על המקום אבל גם בברד פודינג שמשלב בריוש עשיר עם רוטב אנגלז ומטבעות שוקולד שנמסים באפייה ומוסיפים הפתעה לכל ביס.
ענת אלישע, יוצרת תוכן ובשלנית, מספרת, שהיא מגיעה למקום במיוחד כדי להתענג על הקובייה המפנקת וממליצה גם לא לפספס את הפוקצ'ה עם המוצרלה והשום שמוגשת בפאט ויני עם סלסילת עגבניות.
פאט ויני, סניפים ברחבי הארץ
* המלצה בונוס: במסעדת ראסיף של השף חמודי עוקלה (הנמל 33 חיפה) תמצאו ברד פודינג מיוחד עם פיסטוקים, גלידת מי ורדים ותיבול עדין של תבלין המחלב.