בעידן שבו המטרה היא "תמונת ניצחון", כשתנועה עממית נמדדת לא במספר הדגלים בשטח, אלא באייטמים, בלייקים ובעוקבים, די הגיוני שהמחאה הכי מסקרנת שצמחה בישראל 2023 מבוססת על צילום טוב. צעדת השפחות של 'בונות אלטרנטיבה' חטפה אש מרגע שפרצה: על הגימיקיות הטלוויזיונית, על האינסטגרמיות, על הפריבילגיות של המנהיגות. היו רבים שלא הבינו את הרפרור לסדרה 'סיפורה של שפחה', שמתבססת על הדיסטופיה של מרגרט אטווד שבה נשים מאבדות לאט־לאט ואז מהר־מהר את זכויותיהן ואת הריבונות על גופן.
אבל האימג'ים היו חזקים, ליופי יש כוח מטלטל. טורי נשים אדומות צועדות בשדה חיטה בצפון, מעגלים מושלמים של גלימות אדומות ושביסים לבנים מקיפים את כיכר דיזנגוף. צילומים שקשה להפסיק להסתכל עליהם, ועכשיו גם בספר. מה יותר טבעי מכך שספר המחאה הראשון, 'אדומות' שרואה אור בשבועות הקרובים, הוא תיעוד יפהפה, מצולם וכתוב של המסע המשותף שלהן, לידתה של תנועה פמיניסטית סולידרית מהבולטות שקמו בישראל.
'סיפורה של שפחה' ב־HBO ניתקה מזמן מהמקור של אטווד והיא היום סדרה על היסטוריה של אלימות. על איך קורבן הופך לתוקפן, איך טראומה מתגלגלת, וכמה קשה להחזיר לבקבוק שנאה אחרי שהיא משתחררת. בתקופה האלימה ביותר שידעה ישראל, מחאת השפחות מבקשת לתת יד אישה לרעותה ולצעוד יחד, ואם אפשר - שגם יעלה לסטורי.