הגירעון השנתי בתקציב המדינה הולך וגדל ועומד לאחר חצי שנת 2023 כבר על 0.9% מהתוצר, עלייה משמעותית של עוד 0.3% לעומת החודש שעבר. מנתוני החשב הכללי במשרד האוצר רו"ח יהלי רוטנברג, שפורסמו אתמול, עולה כי הגירעון בחודש יוני עמד על 6.2 מיליארד שקל, לעומת גירעון של פחות מרבע ביוני שעבר, אז היו רק 1.5 מיליארד שקל גירעון. בחודש יוני הסתכמו הכנסות המדינה ב־32.7 מיליארד שקל, ומאז תחילת השנה הן הסתכמו במחצית שנת 2023 ב־230.4 מיליארד שקל, לעומת 241.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. / גד ליאור

חדש: חנות לגו בצפון, אליתה ליווינג בהרצליה פיתוח

לגו משיקה חנות חדשה על שטח של 120 מ"ר בקניון שער הצפון ותציע חוויית קנייה ייחודית המשלבת קניה ומשחק בפריטים החדשים. במקביל, נחתמה עסקה על העברת המוקד של בנק דיסקונט לקניון שיעסיק מאות עובדים ועתיד להיפתח בתחילת 2024. אולם התצוגה הרביעי של אליתה ליווינג בשטח של 1200 מ"ר, הושק בהרצליה פיתוח, אחרי ראשון־לציון, חיפה ונתניה. יגאל סייג, מנכ"ל ובעלי הרשת: "הרצליה פיתוח היא לב ליבה של זירת העיצוב בישראל".

השת"פ של הקיץ: גולדה, ברבי ופתחון לב

רשת "גולדה" מציינת שיתוף פעולה חדש עם המותג "ברבי", שמשיק גם סרט חדש בבתי הקולנוע, וביחד עם ארגון "פתחון לב". בשבוע הבא, בין התאריכים 16 ל־19 ביולי, תעניק גולדה כדור גלידה במתנה לילדים שיתרמו בובת ברבי ישנה. הבובות שייאספו ב־130 הסניפים יועברו למשפחות מעוטות יכולת.