דמי ההבראה ששולמו בראשית החודש לשכירים במקומות העבודה הפרטיים לא הועלו כבר שמונה שנים, בניגוד למגזר הציבורי, אך אתמול הודיע שר העבודה יואב בן צור על כוונתו לחתום על צו ההרחבה להגדלת הסכום, שייכנס לטענתו לתוקף בעוד כחודש וחצי.
החתימה תחייב את המעסיקים לשלם את התוספת לדמי ההבראה, שיכולה לעמוד על כמה מאות שקלים בהתאם לוותק במקום העבודה, כבר במשכורת חודש אוגוסט או ספטמבר.
מדובר בהעלאת התשלום ליום הבראה אחד מ־378 שקל ל־418 שקל, תוספת של 40 שקל. במסגרת חתימת השר גם עובדים שעתיים יזכו להבראה. במגזר הציבורי, אגב, התשלום לכל יום הבראה גבוה יותר ועומד על 471 שקל.
"בחודשים האחרונים עמלנו רבות לסיים את הקיפאון הממושך אשר יתן מענה לכלל העובדים במגזר הפרטי. מדובר בבשורה של ממש עבור כשלושה מיליון עובדים במשק שיושפעו לטובה מעדכון התעריף", אמר אתמול השר בן צור.
העיכוב בהעלאת דמי ההבראה נמשך כבר זאת השנה השנייה, לאחר ששרת הכלכלה לשעבר אורנה ברביבאי עיכבה את החתימה שלה על הצו בשל מחלוקת סביב השאלה מיהו ארגון המעסיקים היציג הגדול יותר לעניין הסכמה להעלאת דמי ההבראה – נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי או התאחדות התעשיינים בראשות ד"ר רון תומר.
הממשלה הקודמת נפלה בטרם נפתרה המחלוקת וציבור העובדים הפסיד שנה נוספת של תשלום ההעלאה בדמי ההבראה.
פסיקה מאתמול של שבעת שופטי בית הדין לעבודה, בראשות השופטת ורדה וירט-ליבנה, שלפיה המגזר העסקי הוא הארגון שיוכל לייצג את העסקים בישראל במשא ומתן עם גורמים ממשלתיים ועם ההסתדרות, אולם התאחדות התעשיינים תמשיך לייצג את המפעלים והגורמים העסקיים המאוגדים במסגרתה, איפשרה למעשה לשר העבודה לחתום על צו כוונות, ולפיו יחתום על צו הרחבה לכל המשק בעניין דמי ההבראה.