במסע פרסום שחורך בתקופה האחרונה את המסך הקטן מצהירים כמה מסלבריטאי ארצנו, ובהם ברק בכר ולינוי אשרם, שאם ישאלו אותם - אז רק מזגן ממותג מסוים, שלא נציין את שמו כרגע. אז ראשית, עם כל הכבוד למאמן הכדורגל המעוטר ביותר בישראל ולאלופה האולימפית המכהנת בהתעמלות אמנותית, למה שנתייעץ דווקא איתם בקניית מזגן חדש? זה כמו שיציבו מול המצלמה טכנאי מזגנים, והוא יגיד שאם ישאלו אותו - אז רק מערך של שלושה בלמים או להעלות את דרגת הקושי בתרגיל החישוק.
1 צפייה בגלריה
yk14014228
yk14014228
(בכר | צילום: גיל נחושתן)
אבל אם היו שואלים את בכר על הדיי ג'וב שלו, מאמן מכבי חיפה, סביר להניח שהוא מעדיף לפתוח את העונה האירופית כשהקבוצה שלו במצב מוכנות טוב יותר. לפני שנתיים, כשהוא הוביל את הירוקים לשלב הבתים של ליגת האלופות, הסגל שלו היה פחות או יותר מושלם כבר בתחילת הדרך - והתוצאות היו בהתאם. הפעם, גם בגלל המלחמה שמקשה על החתמת זרים חדשים, זה לא המצב. מסאי דגו רכב כל העונה שעברה על גלי הטענה שאם היה עומד לרשותו הסגל של בכר, הכל היה נראה אחרת. אז בינתיים, ברק יצטרך להסתדר הערב (20.15) במשחק הביתי בהונגריה נגד סבאח האזרית, במוקדמות הקונפרנס ליג, עם הסגל של דגו מינוס ענאן חלאילי ועבדולאי סק ופלוס דולב חזיזה ודיא סבע, שמסאי עצמו ויתר עליו.
גם רן קוז'וך מעדיף שהפועל באר-שבע שלו הייתה נראית אחרת הערב (20.00) מול צ'רנו מורה ורנה במשחק הבית שיתקיים בבולגריה. וזה לא רק אובדן הביתיות. קללת השוערים נחתה גם על הקבוצה שלו, שנאלצה לחפש שוער זמני בכל רחבי הארץ, עד שהתברר שאופיר מרציאנו יהיה בכל זאת כשיר הערב, פחות או יותר. גם יתר הסגל שלו עדיין לא במצב אידיאלי, אבל לפחות אלונה ברקת סידרה לו את האפשרות להחתים עוד שחקן זר.
המצב של דן רומן ומכבי פ"ת לקראת משחק החוץ (22.30) מול בראגה במוקדמות הליגה האירופית עוד פחות טוב, אבל מצד שני עדיף. היריבה הפורטוגלית נראית כמו משימה בלתי אפשרית, ולשחקנים שלו יהיה קשה לחצוב את דרכם במשחק הזה יותר מאשר למקימי האצטדיון המרהיב בבראגה, שבנוי בתוך צלע של הר. מצד שני, הפסד במפגש הכפול לא מבשר על סיום הדרך האירופית של הלוזונים, שיקבלו מצנח זהב למוקדמות הקונפרנס ליג. ומצד שלישי, רומן התבשר שהוא ייאלץ להסתדר בעונה הבאה בלי אחד האסים של הקבוצה, עידן טוקלומטי, שצפוי להימכר לשארלוט מה-MLS, קבוצתו של ליאל עבדה, תמורת 3.7 מיליון דולר. עוד אקזיט ללוזון, עוד כאב ראש לרומן.

הגארד החדש של מכבי ת"א

מכבי ת"א צירפה זר חמישי בקיץ הנוכחי - הגארד הליטאי רוקאס יוקובאיטיס (23), ששיחק בשלוש השנים האחרונות בברצלונה וחתם לשלוש שנים בקבוצה של עודד קטש. יש לו ברזומה ניסיון של שש שנים ביורוליג, וב-2022 זכה בפרס "הכישרון העולה" של המפעל. הוא החל את דרכו בז'לגיריס תחת המאמן שרונאס יאסיקביצ'יוס, והשניים התאחדו מאוחר יותר בברצלונה. כעת הוא ינסה להיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר לורנזו בראון.
קפטן הפועל ת"א, בר טימור, חתם לעונה נוספת בקבוצה.
(סתיו איפרגן)