2 צפייה בגלריה
yk13500663
yk13500663
צילום: עוז מועלם
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חשף כי בקרוב תוגש תוכנית משמעותית לאישור הממשלה בתחום: "ראש הממשלה סיכם בקבינט הדיור עם שר השיכון שבתוך שבועות בודדים נחזור לממשלה, עם החלטה שתשים על השולחן כלי מדיניות שמאפשרים כדאיות כלכלית למתחמי פינוי בינוי בפריפריה על קו השבר הסורי־אפריקאי. זה יאפשר ליזם פתרון כלכלי, ואז אין לי ספק שיזמים יעמדו בתור לבצע מתחמי פינוי בינוי בשלומי, בקריית־שמונה, בשדרות, בחצור הגלילית, בטבריה ובצפת". נזכיר כי מדובר בתוכנית שפורסמה לראשונה ב"ממון", המאפשרת קידום הריסה ובנייה מחדש של 30 אלף דירות בפריפריה בהיקף של כ־6.5 מיליארד שקל.
בפאנל בנושא התחדשות עירונית אמר מהנדס העיר וראש מינהל התכנון והתשתיות בירושלים, אינג' יואל אבן, כי "הדרך לטפל בהיערכות לרעידות האדמה היא לקדם התחדשות עירונית". מנכ"לית אפריקה התחדשות עירונית, רונית אשד לוי, הוסיפה: "הממשלה והרגולטור מלמעלה יכולים לעזור, אבל לא יכולים להחליף את השלטון המקומי. מה שאנחנו מזהים כחסם זה שיש רשויות שלא רוצות התחדשות עירונית, או שלא מוכנות לכך, וזה בעינינו החסם הכי גדול".
אדריכלית סיגי בארי, מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, התייחסה בפאנל לפעילות הוועדה בראשה היא עומדת לתכנון מתחמים מועדפים לדיור: "אנחנו לא עושים התחדשות של בניין אחד. אנחנו מדברים על שכונות, לפעמים על רובעים שלמים. יש לנו תוכניות גם במרכז הארץ, אבל גם מחוץ למרכז בכמות שווה. התחדשות עירונית מצליחה להוציא את הפריפריה מהפריפריה". הבעלים של הלדור יבוא ושיווק פלדה, דורון הלפרן, התייחס לחיזוק מבנים בפלדה, דבר שפחות נפוץ היום: "פלדה היא הפתרון לכל בעיות הבנייה. אפשר למגן בפלדה. בכל הנוגע לרעידות האדמה, ערי השבר הסורי־אפריקאי נבנו על עמודי בטון דקים ומסכנים, שמשב רוח גדול יכול לפרק אותם כמו שקרה בטורקיה. אם רוצים פתרון מהיר לפני פינוי בינוי, אפשר למגן את העמודים האלו עם קורות פלדה בצורה מאוד פשוטה, ולגרום לכך שהבניין לא יקרוס ויהיו אבדות גדולות".
2 צפייה בגלריה
yk13500191
yk13500191
צילום: עוז מועלם