בייבי סטאר - רשת מוצרי התינוקות והצעצועים עוברת ידיים. השליטה (90% מהבעלות) של הרשת הקיימת מאז 2009 נמכרה על ידי בעליה השותפים - אברי קציר ודניאל דוידוביץ' - ליוסי סגול מקבוצת כתר לשעבר, אחיינו של סמי סגול, היום מבעלי קרן ההשקעות פרופיט, לאבי חורי - שהיה רואה החשבון של קבוצת כתר, ולגיא סיגורה מבעלי לרנר קפיטל ויו"ר חברת פארמוקן לקנאביס רפואי.
"צירפנו שלשה משקיעים ושותפים אסטרטגיים בעלי נסיון וידע רב, כל אחד בתחומו. ההשקעה היא לפי שווי חברה של עשרות מליוני שקלים", אמר אתמול קציר ממייסדי הרשת, שמחזורה השנתי נאמד בכ־150 מליוני שקל. הוא סירב לחשוף את היקף העסקה. "מכרנו את הרשת מסיבות רגשיות ולא עסקיות, ונמשיך לעמוד בראשה", אמר קציר, שבשנה האחרונה פקדה טרגדיה את משפחתו. לפני שמונה חודשים נפטרה אשתו לורי בת ה־41, שהקימה איתו את העסק, מהתקף לב פתאומי בבלגיה, חצי שעה אחרי שנודע לה על פטירת סבתה שאותה נסעה לבקר. קציר נותר עם שלוש בנות.
2 צפייה בגלריה
yk13504029
yk13504029
מייסדי בייבי סטאר, אברי קציר )משמאל( ודניאל דוידוביץ' | צילום: נמרוד גליקמן
קציר ושותפו דוידוביץ' החליטו לחפש משקיעים ושותפים אסטרטגיים. שש חברות התמודדו על רכישת החברה. הפור נפל על הקבוצה במובילות יוצאי כתר, "במטרה לאפשר את הצמיחה המהירה של בייבי סטאר ולפתח מנועי צמיחה חדשים", לדברי קציר, שימשיך לנהל את החברה עם דוידוביץ'.
בייבי סטאר נפתחה לפני 14 שנה במתחם בארות יצחק. החנות התמחתה ביבוא מקביל ובסטוקים והייתה ראשונה מסוגה בתחום התינוקות. הרשת הביאה לארץ ביבוא מקביל עגלות יקרות ומכרה בשני שליש מהמחיר. בנוסף הבינו ברשת, כי הם יכולים להשיג במקביל סטוקים של צעצועים ואביזרי תינוקות של שילב שהייתה אז שַׁליטת ענף התינוקות, ולמכור אותם במחירים נמוכים יותר.
2 צפייה בגלריה
yk13504030
yk13504030
יוסי סגול | צילום: עופר חן
עם הזמן הפכה בייבי סטאר מחנות ממוקדת "יבוא מקביל" ומי שהובילה את המאבק ב"יבואנים החזיריים" לשחקן מרכזי מן השורה בתחום מוצרי התינוקות והצעצועים לגיל הרך. הרשת מפעילה כיום 9 נקודות מכירה ואתר אינטרנט. קציר הוסיף כי יש לבייבי סטאר תוכניות מגירה לפתיחת ארבע חנויות נוספות בישראל, והן תיפתחנה בשנה הקרובה.