קשיים במינויו של עו"ד יוסף (ספי) זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. גורמים משפטיים ובראשם היועץ המשפטי במשרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, טוענים כי לזינגר אין את הכישורים המתאימים להתמנות לתפקיד.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט לפני חודש על המינוי, שכפוף לאישור ועדת גילאור, שטרם דנה באישור המינוי. כבר שלושה חודשים שאין יו"ר לרשות ני"ע, גוף רגולטורי חשוב ביותר, מאז פרישתה בתום הקדנציה של היושבת ראש הקודמת, ענת גואטה, ובמקומה לא מונה אף ממלא מקום זמני.
1 צפייה בגלריה
yk13504035
yk13504035
צילום: עידן גרוס
כפי שנודע פנו גורמים משפטיים, בהם מסינג, לשר סמוטריץ והודיעו לו כי לזינגר אין את הכישורים הדרושים לניהול רשות ני"ע, אף שהוא נחשב למומחה בתחומים מסוימים שבאחריות הרשות.
זינגר (44) כיהן משנת 2018 עד כה כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן. בשנת 2011 החל לעבוד כעורך דין במשרד המשפטים וכיהן שם במגוון רחב של תפקידים במחלקת ייעוץ וחקיקה. זינגר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון והוביל בממשלה ובכנסת את המהלך לחקיקתו של אחד החוקים הכלכליים המרכזיים ביותר בשנים האחרונות - חוק חדלות פירעון החדש. בנוסף, היה שותף לחלק גדול מהרפורמות המשקיות שנערכו באותם שנים.
בלשכת שר האוצר אישרו כי קיבלו הסתייגות למינוי של יוסף זינגר מהייעוץ המשפטי וכי ועדת המינויים הממשלתית תתכנס בקרוב כדי לדון באישור המינוי.